تعداد فوتی‌های واژگونی مینی‌بوس در خوانسار به ۱۳ نفر رسید

تعداد فوتی‌های واژگونی مینی‌بوس در خوانسار به ۱۳ نفر رسید

به گزارش روابط عمومی شهرداری خوانسار ، برابر طی تماسی در ساعت ۹:۳۵ با ایستگاه آتش نشانی خبر از سقوط یک دستگاه می نی بوس به دره در محدود دربند و گردنه محور خوانسار- بویین میاندشت معروف به گردنه شاه ولایت دادند.

در ساعت ۹:۴۰ تیم اول آتش نشانی به صحنه حادثه رسید و با توجه به حجم حادثه تیمهای اورژانس و هلال احمر و سایر ارگانهای امدادی ،خدماتی و انتظامی خبردار نمودند.

با حضور سریع عوامل امدادی و انتظامی کار نجات و انتقال مصدومان و حادثه دیدگان صورت گرفت که اعضای تیم مدیریت بحران شهرستان پس از حضور در صحنه و صدور دستورات لازم قضایی و اجرایی بلافاصله در فرمانداری خوانسار جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

در این حادثه ۱۱ نفر در صحنه جان باختند و ۱ نفر حین از اعزام به بیمارستان و نیز ۱ نفر در بیمارستان خمینی شهر جان باختند به نحوی که این حادثه جمعا ۱۳ فوتی و ۶ مصدوم داشت.

به دلیل وخامت حال ۳ نفر از مصدومان عملیات انتقال مصدومان به بیمارستان خمینی شهر با بالگرد اورژانس هوایی در هنگام ظهر صورت گرفت. همچنین در ساعت حدود ۱۵ تعداد ۴ نفر دیگر از مصدومان با استفاده از بالگرد اورژانس به بیمارستان الزهرا اصفهان منتقل شدند.

در این حادثه دو تیم آتش نشانی از خوانسار،دو خودروی حمل جسد ، خودروی حمل جسد روستای ویست به همراه بیش از ۲۰ نفر از عوامل مدیریت بحران شهری حضور داشتند.

همچنین خودروهای پایگاه های هلال احمر تیدجان، باغکل،پل نوغان،اوزنبلاغ،موته و فریدونشهر جمعا به تعداد ۸ خودرو با ۲۵ نفر امدادگر حضور فعال داشتند.

دو تیم اورژانس از خوانسار و دو تیم از گلپایگان عملیات انتقال مصدومان را به بیمارستان انجام دادند.

نظارت و کنترل دقیق فرماندهی انتظامی ، پلیس راهور شهرستان و پلیس راه کار را برای انجام ماموریت عوامل امدادی مهیا نموده بود.

ماشین آلات راهسازی اداره راهداری شامل لودر و گریدر مسیر را برای ورود جرثقیل جهت جمع آوری مینی بوس مهیا نمودند.

به دلیل صعب العبور بودن منطقه جهت حمل مصدومان و جنازه ها و جابجایی مینی بوس مدت زمان عملیات ۳ ساعت به طول انجامید.

شایان ذکر است مینی بوس مذکور از شهر داران به مقصد خوانسار در حرکت بوده و کلیه مسافران آن از شهر داران می باشند.

این حادثه همچنین از طریق مرکز کنترل حوادث جمعیت هلال احمر استان اصفهان اعلام و رصد می شد.

روابط عمومی شهرداری خوانسار ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حاثه غمناک از خداوند متعال غفران الهی را برای درگذشتگان از خداوند متعال مسئلت مینماید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوانسار

    منبع خبر

    شهرداری خوانسار

    شهرداری خوانسار

    شهرداری خوانسار یک شهرداری در شهر خوانسار می باشد

      نظرات