۱۶ اثر هنری به مجموعه فضای شهری کرمان افزوده شد

شهردار کرمان در آیین اختتامیه اولین رویداد حافظه چوب در کرمان:

۱۶ اثر هنری به مجموعه فضای شهری کرمان افزوده شد

با اجرای رویداد حافظه چوب نشان دادیم که جزء به جزء شهر برای ما اهمیت دارد

شهردار کرمان گفت: با اجرای «رویداد حافظه چوب» ۱۶ اثر هنری به مجموعه فضای شهری کرمان افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در آیین اختتامیه اولین «رویداد حافظه چوب» افزود: هدف از اجرای این رویداد حفظ درختان و نشان دادن نوع دیگری از زندگی این مخلوقات خداوند در عرصه شهری است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این رویداد نشان دادیم که جزء به جزء شهر برای شهرداری کرمان اهمیت دارد.

شهردار کرمان با تاکید بر این که درختان از مواریث مادی و معنوی ما هستند خاطرنشان کرد: فضای سبز شهری و حافظه تاریخی که در حال حاضر از درختان خشکیده شکل گرفته است از این لحاظ برای ما اهمیت دارد که ما می توانیم از این  درختان  به عنوان یک اثر هنری استفاده کنیم و با اجرای کارهای هنری بر تنه آن،  ادامه حیاتش را به گونه ای دیگر به نمایش بگذاریم.

وی ضمن سپاس از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد خاطرنشان کرد: بر روی این ۱۶ اثر نمی‌توان قیمت گذاشت چرا که آثار هنری ارزش خود را در طول زمان  نشان می‌دهند که در عدد و رقم  نمی گنجد.

عالم زاده  با اشاره به این که برگزاری چنین رویدادی در مدت یک هفته بسیار سخت است، افزود: با توجه به  میراث ارزشمندی که ما در کرمان در حوزه  تاریخی و معماری شهر داریم، امیدورام به موضوعاتی در این حوزه پرداخته شود و آثار ارزشمندی در حوزه شهری  تولید شود.

شهردار کرمان تصریح کرد: ارزش این رویداد به مراتب از کارهای عمرانی که در سطح شهر در حال وقوع است، بیشتر است چرا که برای ایجاد این گونه اتفاقات خوب، نیاز به صرف هزینه‌های زیاد نیست و گاهی می توان با هزینه کمتر رویداد خوبی را ایجاد و ارزش افزوده  مضاعفی را برای شهر کرمان ایجاد کرد.

وی افزود: به نظر من رویداد حافظه چوب، ثمره‌ی انتخاب یک مدیر شایسته و خلاق برای معاونت سیما و منظر سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری است که نشان داد با خلاقیت می‌توان اقدامات خوبی را برای شهر کرمان انجام داد که در این راستا از مدیران دیگر می‌خواهم  با احساس مسوولیت، در حوزه های مختلف وارد شوند  و رویداد های جدیدی در حیطه ی ماموریت  خود تعریف کنند.

عالم زاده در ادامه حافظه تاریخی یک ملت را تجربه مشترک بین مردم آن سرزمین  دانست و گفت: ما از بعضی از رویداد ها چون عید نوروز حافظه  جمعی و تاریخی مشترک داریم  و در حوزه مادی نیز آثار، بناها، ساختمان ها و معابری داریم  که در ذهن مردم تعلق خاطر ایجاد می کنند.

شهردار کرمان با تاکید بر این که  آثار هنرمندان نیز مبانی خاص خود را دارد  و آنها نیز برای مردم شهر تعلق خاطر ایجاد می کنند،  تاکید کرد: آنچه ما را از فرهنگ سایر شهرها جدا و متمایز می‌کند، تعلق خاطر ما  به فضا و زمان تاریخی است و اگر این تعلق خاطر از مردم گرفته شود چیزی جز پوچی و بی هویتی به دنبال ندارد.

وی افزود: به نظر می رسد امروزه نسبت به این حافظه تاریخی  کم تفاوت بوده و به خوبی عمل نکردیم ودر بعضی از موارد خواستیم حافظه تاریخی مردم را در بعضی از موضوعات پاک کرده یا چیزهایی را اضافه کنیم  که این کار درستی نیست.

عالم زاده  افزود: در این حوزه نیاز به کار فرهنگی داریم؛ زیرا آنچه در حوزه  تاریخی اتفاق می افتد، چیزی است  که خود به خود روی می‌دهد و با جای گرفتن در اذهان مردم، نمی توان آن را تغییر داد.

در ادامه این مراسم معاون سازمان سیما ، منظر سازمان سیما  منظر و فضای سبز شهری ازبرنامه ریزی برای  تولید فیلم مستند درباره جنگل دست کاشت کرمان  (جنگل قائم) خبر داد و گفت: در این فیلم مستند چگونگی کاشت درختان این جنگل که از نگاه ما به دور مانده است؛ به نمایش گذاشته می شود .

عماد محسنی تکلو افزود: هدف از تولید این فیلم افزایش حس تعلق خاطر بین مردم کرمان است و امیدواریم در دومین رویداد حافظه چوب که سال آینده برگزار خواهد شد؛ این فیلم مستند را اکران کنیم.

محسنی تکلو به اجرای رویدادهای دیگر اشاره کرد و ادامه داد : نشست های ماهیانه شب‌های ماه معماری فلسفی شهرداری کرمان، کارزار طراحی ۹ منظر شهری  برای شهر کرمان و رویداد هنرواره عاشورایی از دیگر موارد دردستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای رویداد هنرواره عاشورایی قصد داریم فضای متفاوتی را به شهر ببخشم  که در این راستا فراخوان آن از دو هفته آینده منتشر خواهد شد.

محسنی تکلو با اشاره به این که رویدادهای دیگر از جمله جشنواره نوبهار و جشنواره تخم مرغ های رنگی همچنان در سال آینده در دستور کار است؛ تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا با تولید هر چه بیشترآثار هنری، طراحی منظر شهری شهر کرمان را به دست رویدادهای اجتماعی بسپاریم که این اقدام نه تنها برای شهر کرمان ارزش افزوده ایجاد می کند بلکه یک  تعامل چند  سویه بین معماری ، هنر و شهروندان  شهر کرمان فراهم می آورد.

وی ادامه داد : اعتقاد دارم  تولید این آثار کار شهرداری نبود بلکه  با ایجاد یک تعامل اجتماعی همه با هم توانستیم این رویداد خوب را به نتیجه برسانیم که امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای این آثار ارزشمند در شهر کرمان باشیم.

لازم به ذکر است در آیین اختتامیه اولین رویداد حافظه چوب، هیات داوران متشکل از حمید شانس، جمشید مرادیان، شهریار رضایی، از بین ۱۶ اثر ارایه شده، اثر چهار هنرمند را واجد تقدیر اعلام کردند. دراین راستا از حسین کهفی، فهیمه اسلام کیش، عمران حمیدی و مصطفی هندوزاده تقدیر شد وجایزه ویژه رویداد حافظه چوب به مهدی رنگچی رسید.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ekhtetamiyehafezech۳.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ekhtetamiyehafezechob.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ekhtetamiyehafezechob۱.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ekhtetamiyehafezechob۲.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ekhtetamiyehafezechob۴.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdarekhtetamiyehafezechob.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات