تولید و تکثیر ۲۵۰ هزار گیاه پوششی

تولید و تکثیر ۲۵۰ هزار گیاه پوششی

حمید امیری فرد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: حدود یک ماه از تشکیل واحد تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان پارک ها می گذرد و در این مدت اقداماتی قابل توجهی صورت گرفته که در صورت تامین اعتبار آنها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این واحد سالانه تامین اعتبار اختصاصی خود را خواهد داشت اظهار کرد: در این مدت بسیار کم تحقیقاتی در زمینه استفاده از پساب های صنعتی و کشاورزی و تصفیه آن جهت آبیاری فضای سبز، استفاده از میله های جاذب  رطوبت در فضای سبز، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه رامین، سازمان محیط زیست و موسسه تحقیقات خرما و میوه‌های گرمسیری صورت گرفته، که جای دارد از رئیس اداره تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان تقدیر و تشکر نمایم.

امیری فرد در ادامه با اشاره به تولید و تکثیر گیاهان پوششی در سازمان پارکها تصریح کرد: سال گذشته حدود ۵۰ هزار اصله گیاه پوششی در نهالستان سازمان تولید و تکثیر شد، که در نظر داریم این آمار را به ۵ برابر افزایش دهیم.

ایشان با اشاره به افزایش ۵ برابری تعداد گیاهان پوششی و سایه پسند در سال ۹۷ عنوان کرد: گل حاشیه، پیچک آستریا، شمشاد نعناعی، شمشاد مکزیکی، خرفه ساحلی و پیچک نیلوفری از انواع گیاهان پوششی است که در نهالستان سازمان پارکها در مقیاس انبوه تولید و تکثیر می شود.

حمید امیری فرد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در پایان خاطرنشان کرد: انواع نهال های بزرگ ( ۵ تا ۶ ساله) مثل ارغوان، برهان گلی، انجیر معابد، انجیر بنگالی و فلوس که تاج بزرگ و سایه دار دارند، جهت کاشت در سطح کلان شهر اهواز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

عبدالرحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز ضمن تقدیر از مهندس امیری فرد گفت: این جلسه دوم است که در خدمت شما هستم و خبرهای خوشحال‌کننده می شنوم، بسیار خرسندم که در این جمع علمی قرار گرفته ام و معتقد هستند که آقای مهندس امیری فرد ظرفیت‌های خفته در این سازمان را بیدار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات همیشه باید سرلوحه کارهایتان باشد افزود: به مجموعه آقای امیری فرد امیدوارم و انشالله این بحث و مطالعات موضوعی با نتیجه قابل قبول و ملموس در سطح شهر کلانشهر اهواز دیده شود.

حمید هویزه عضو هیات علمی موسسه تحقیقات کشاورزی نیز ضمن تشکر از آقای امیری فرد به دلیل اهمیت فراوان به محیط زیست و فضای سبز گفت: افزایش دما، تنش کم آبی و تنش شوری از طریق تبخیر آب ها باعث شده تا بحث حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز کانالیزه شود، پس موارد اشاره شده از تغییر اقلیم کلانشهر اهواز خبر می دهند.

ایشان در پایان با اشاره به استفاده از گیاهان بومی در استان خوزستان یادآور شد: شوری خاک اهواز به علت عقب نشینی دریا در گذشته است، لذا با توجه به این موضوع واحد تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان پارکها باید از گونه های طبیعی و بومی که به وفور در استان موجود هستند و تعداد آنها بیش از هزار اصله می رسد را مورد تحقیق و استفاده قرار دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات