آئین تعزیه خوانی در ۳۰  نقطه شهر از جمله میدان شهدا مشهد اجرا می‌شود/  ...

آئین تعزیه خوانی در ۳۰ نقطه شهر از جمله میدان شهدا مشهد اجرا می‌شود/ ...

آئین تعزیه خوانی در ۳۰  نقطه شهر از جمله میدان شهدا مشهد اجرا می‌شود/ برگزاری  ۲۵۰ برنامه تحت عنوان شور شیدایی در ماه محرم

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس، از اجرایی شدن آئین تعزیه خوانی با استفاده از گروه‌های تعزیه خوانی مطرح در ۳۰ نقطه شهر مشهد از جمله میدان شهدا در ایام دهه اول محرم خبرداد ورگفت: در طول محرم و صفر نیز ۲۵۰ برنامه مختلف تحت عنوان شور شیدایی به اجرا در خواهد آمد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، رضا دانایی، ظهر امروز در برنامه زنده رادیویی «گفتگوی شهر بهشت» در خصوص ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد در ایام تاسوعا و عاشورا و همچنین محرم و صفر افزود: امسال سعی شده است تا از ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات و مشارکت مردم بیشتر استفاده شود که خوشبختانه استقبال شهروندان به ویژه جوانان و بانوان چشمگیر بوده است.
وی به حمایت‌های شهرداری مشهد از اقداماتی که توسط شهروندان در راستای عزاداری امام حسین (ع) در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود اشاره و اظهارکرد: در این راستا از گروه‌ها و هیئاتی که اینگونه مراسمات را برگزار می‌کنند خواسته‌ایم طرح و برنامه‌های خود را ارائه دهند و پس از بررسی به طرح‌ها و برنامه‌هایی که در حد توان شهرداری مشهد بوده است، کمک شده است.
وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای ماه محرم تا کنون ۲ هزار و۵۰۰ ساعت خدمات ایاب و ذهاب هیئات مذهبی توسط اتوبوسرانی مشهد ارائه شده و با هماهنگی هیئات در چهار نقطه شهر از جمله عرصه میدان شهدا، بوستان زیتون، لاله و نصرت سوگواره و تعزیه خوانی در حال برگزاری و پاتوق‌های شهری خیابان توحید نیز در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته است.
دانایی به ایجاد پیاده راه حسینی با همکاری و مشارکت گروه‌های تعزیه خوان و هیئت‌های مذهبی شهر مشهد در میدان شهدا اشاره و ادامه داد: در این پیاده راه غرفه‌های پرچم دوزی، خطاطی، ایستگاه کودک ایجاد و آئین تعزیه خوانی و شب شعر عاشورایی برگزار می‌شود.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس، گفت: همچنین در این ایام از ۸ هیئت که برنامه‌های عزاداری شهری داشته‌اند نیز حمایت کرده‌ایم.
وی با اشاره به سوگواره شور شیدایی در ایام ماه محرم و صفر افزود: ۲۵۰ برنامه تحت عنوان شور شیدایی در ماه و محرم و صفر اجرا و حسینیه کودک نیز با هدف بیان واقعه کربلا به زبان کودکانه برپا شده است.
وی به ویژه برنامه‌های شهرداری مشهد در روز عاشورای حسینی در عرصه میدان شهدای مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در روز عاشورا نیز نماز جماعت ظهر در عرصه میدان شهدا برگزار و بصورت نمادین نیز خیمه سوزی در این مکان اجرا خواهد شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات