مشهد مقدس نیازمند مدیریت واحد بحران شهری است / ارائه کارنامه قابل  ...

مشهد مقدس نیازمند مدیریت واحد بحران شهری است / ارائه کارنامه قابل ...

مشهد مقدس نیازمند مدیریت واحد بحران شهری است / ارائه کارنامه قابل قبول شورای پنجم در سال اول بخاطر همبستگی و وحدت اعضا

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: امروز مشهد نیازمند مدیریت واحد بحران شهری است و باید به فکر سازمانی مستقل و ناظر در این راستا باشیم و همه دستگاه‌ها را مکلف به همکاری نماییم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، علیرضا شهریاری در نطق پیش از دستور سی و پنجمین جلسه علنی شورای پنجم اظهار داشت:
بنام خدای هستی بخش
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)
عشق را وارد کلام کنیم تا به هر عابری سلام کنیم
و به هر چهره ای تبسم داشت ما به آن چهره احترام کنیم
هرکجا اهل مهر پیدا شد ما در اطرافش ازدحام کنیم
چشم ماچون به سروسبز افتاد بهرتعظیم او قیام کنیم
گل و زنبور، دست به دست دهند تا که شهد جهان به کام کنیم
این عجایب مدام درکارند تا که ما شادی مُدام کنیم
زندگی در سلام و پاسخ اوست عمر را صرف این پیام کنیم
سالکا این مجال اندک را نکند صرف انتقام کنیم
در عمل باید عشق ورزیدن گفتگو را بیا تمام کنیم
عابری شاید عاشقی باشد پس به هر عابری سلام کنیم
ضمن سلام و ادب و احترام خدمت همکاران ارجمند و حضار و اصحاب محترم رسانه خداوند بزرگ را سپاس میگویم که بعد از حدود یکسال تلاش و همدلی و در سایه وحدت و همبستگی علیرغم تمام مشکلات و تنگناهای موجود ، شورای پنجم توانست کارنامه قابل قبول از خود ارائه دهد .
آری در میان واژه‌ها، گلواژه‌ای که در راس برترین‌ها قرار دارد واژه وحدت و اتحاد است. وحدت عامل مهم حرکت بخش، جهت شکل گرفتن نهضت‌ها و خیزش‌های مردمی است و انسان‌ها را در گذر پیشرفت به سوی پیروزی‌ها، از دست اندازها و گردنه‌های صعب العبور، عبور می‌دهد. به ناتوانی‌ها توان بخشیده و دشواری‌ها را آسان می‌کند و نا ممکن‌ها را ممکن می‌سازد . به قول حافظ بزرگ :
حُسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت
آری به اتفاق، جهان می توان گرفت
شهریور هر سال مقارن با روزهای مهم در تاریخ پر افتخار کشور ماست . اول شهریور ماه روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی سینا ، روز پزشک نام گرفته است و پنجم شهریور روز بزرگداشت زکریای رازی است ، به پاس زحمات و کشفیات این حکیم و شیمی دان بزرگ ایرانی در عرصه داروسازی ، روز بزرگداشت داروساز نام نهاده شده است.
در زمانه ای که دشمن با تحریم های نا بخردانه و نا جوانمردانه خود سلامت ملت بزرگ ایران را نشانه گرفته است ، شایسته است همکاران گرانقدر داروساز ، پزشک ، جامعه پزشکی و پرستاری ، شرکت های داروسازی ، نهایت تلاش خویش را جهت تامین دارو و سلامت مردم بکار گیرند و با مدیریت درست اجازه ندهند حوزه سلامت دچار آسیب گردد . ما به پزشکان ، داروسازان و سایر حرف پزشکی خود افتخار میکنیم که با توجه به تمام نارسایی ها و عدم پرداخت ها که بعضا متجاوز از ۶ ماه به تاخیر افتاده است با همت و سعه صدر خود اجازه ندادند که حوزه سلامت دچار بحران شود و در عین حال از مسئولین و دست اندرکاران نظام انتظار داریم که با دستور قاطع به سازمان های بیمه گر خصوصاً بیمه تامین اجتماعی ، خدمات درمانی و بیمه دی در پرداختی که قانون گذار مشخص نموده ظرف مدت ۱۵ روز ۶۰% بدهی و مابقی ظرف مدت ۲ ماه تسویه گردد تا رفع مشکل داروخانه ها و سایر همکاران جامعه پزشکی حل گردد تا خدمت رسانی به بیماران و جانبازان عزیز و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دچار اشکال نگردد.
در دنیای امروز کمتر ملتی است که به مفاخر گذشته خود توجه نکند زیرا یکی از علایم حیات و زنده بودن ملت ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفی ، علمی ، فرهنگی ، ادبی و هنری ، سیاسی ، اجتماعی و ملی آنهاست . که این گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سیر زمان و وقوع حوادث ناگوار با هزاران خون دل برای آیندگان خود به میراث گذاشته اند که باید آنرا گرامی و عزیز داشت و بارور نمود .
هشتم شهریور هرسال از شهادت دو یار دیرین حضرت امام و انقلاب ، دو اسوه علم و تقوا شهید محمد علی رجایی و شهید محمد جواد با هنر به نیکی یاد میکنیم . در تاریخ هر ملت فراز و نشیب های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین کننده ی سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است . شهادت این دو شخصیت بزرگ فصلی را به نام ( هفته دولت ) درتاریخ انقلاب گشوده است .هفته دولت فرصتی است که دولت مردان و کارگزاران کشور عملکرد خویش را با اهداف بزرگی چون پایبندی کامل به دین خدا ، عدالت طلبی ، مبارزه با فساد ، پاکدامنی و صداقت در گفتار و پندار و کردار به منصه ی ظهور و بروز برساند . آری امروز باید هوش و قریحه ی خویش را به جای فصل کردن ، مصروف وصل کردن ، نماییم . به جای بیگانه نمودن نسبت به یکدیگر، به هم کمک کنیم تا زبان مشترک بیابیم. گفتگو کنیم تا برای درد هایمان درمانی بیاندیشیم و با داروی محبت زخم ها را مرهم گذاریم .
بیایید با نگاهداشت اصالت و منابع فرهنگی خویش ، مدرن و روزآمد بیاندیشیم و با اجتناب از تعصبات کور، که عصر آن مدت هاست که سپری شده ، مردم خویش را به صلح جویی و مدارا تشویق و راهبری نماییم .
با توجه به شرایط پیش آمده و اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور باید زبان همدلی را برگزینیم . به موضوع مشارکت مردم در اداره حکومت باور و ایمان داشته باشیم .
در نظام اسلامی باید همه افراد جامعه در برابر قانون و در استفاده از امکانات و منابع کشور یکسان و در بهره مندی از مواهب حیات متعادل باشند . هیچ صاحب قدرتی قادر به زورگویی نباشد و هیچ کس نتواند بر خلاف قانون ، میل و اراده خود را بر دیگران تحمیل نماید . طبقات محروم جامعه که با پوست و گوشت خود این روز ها به خاطر سوء مدیریت های حال و گذشته طعم تلخ فقر را در کشوری که سرشار از منابع طبیعی است میچشند باید از جانب دولت و حکومت مورد توجه قرار گیرند . و هیچ تدبیری در جامعه به افزایش شکاف میان فقرا و اغنیا نیانجامد .
حضار محترم چند هفته پیش در حادثه ای هولناک در انفجار واحد مسکونی واقع در شهرک شهید رجایی ، ده تن ا ز همشهریان عزیزمان جان خویش را از دست دادند و بطور وحشتناکی اسیر فاجعه ای ناخواسته گردیدند و همچنین در کرمانشاه عزیز مجددا شاهد زلزله ای بودیم که جان ۲ تن از هموطنان مارا گرفت .
همه تجربیات تلخ گذشته تا به امروز به ما هشدار میدهند که حادثه خبر نمیکند . خوشبختانه یا متاسفانه تا به امروز ما تجربه زلزله بزرگ در کلانشهر ها را نداشته ایم و مدیران ما هنوز با بحران های ثانویه ی بعد از وقوع زلزله در یک کلانشهر آشنا نیستند . بزرگترین بحران های کشور به حوادثی همچون بم خلاصه گردیده است که در همان هم میزان خسارات جانی و مالی چشمگیر بوده است .
وقتی از بحران حرف میزنیم باید نگاه خود را با یک کلانشهر که ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد منطبق کنیم و شدت بحران را واقعی تر درک کنیم . قطعا بحران های حاصل از زلزله ۷ ریشتری در کلانشهری مانند مشهد و تهران با شهر های دیگر درکشور متفاوت خواهد بود .
تصور کنید در مشهد زلزله ای ۷ ریشتری بیاید ، همزمان شاهد ترکیدگی شریان حیاتی آب شهری باشیم ، در نقطه دیگری از شهر شاهد ترکیدگی شریان حیاتی گاز و آتش سوزی باشیم . همزمان آب مورد نیاز برای خاموش نمودن حریق موجود نباشد و ماشین آلات آتش نشانی و اورژانس در آشیانه ها زیر آوار مانده باشند و به علت سقوط پل ها مسیر ها مسدود باشند . اگر امروز چاره ای برای روز بحران نیاندیشیم قطعاً باید شرعاً ، عرفاً و قانوناً در این دنیا و در آخرت پاسخگو باشیم .
امیدوارم با توجه به حساسیتی که بنده از جناب آقای مهندس تقی زاده خامسی شهردار محترم مشهد مقدس ، در حوزه ایمنی و سلامت شهر دیده ام و نگاه مثبتی که بنده از جناب آقای رشیدیان استاندار محترم خراسان رضوی سراغ دارم و با همراهی شورای محترم شهر مشهد از امروز گام های موثری در مدیریت واحد شهر مشهد برداریم . امیدوارم حداقل در حوزه مدیریت واحد بحران شهر مشهد تصمیمات جدی اخذ و عملیاتی نماییم .
پس امروز که در این مکان مقدس هستیم باید چون شمع یکدل و یک زبان باشیم و تلاش کنیم با نوع نگاه و نگرش خودمان جزء بی همتایان زمانه باشیم .
امروز مشهد مقدس نیاز به مدیریت واحد بحران شهری دارد و باید به فکر سازمانی مستقل و ناظر در این راستا باشیم و همه ی دستگاه ها را مکلف به همکاری نماییم .
همکاران عزیز در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی هستیم ، واقعه ای در تاریخ که انقلاب شکوهمند ما بر اساس آن شکل گرفت . واقعه عاشورا سراسر درس عبرت و پند آموزیست. امام حسین (ع) درسهای فراوانی به ما آموخت که لازم است همواره در آنها اندیشه کنیم و چونان مشعلی روشنگر و راه گشا فرادید و فراراه زندگی خود قراردهیم .
امام حسین (ع) درس آزادگی ، عزت خواهی ، کرامت ، عرفان ، خداگرایی ، ستم سوزی ، بندگی ، نفی حاکمیت جبار و ستمگر و نیز دینداری صحیح ، حضور داشتن در متن پیکار حق و باطل ، احساس مسئولیت کردن ، ثبات قدم ، جوانمردی ، تدبیر و خردمندی ، ایستادگی بر سر اصول ، معامله نکردن بر سر دین خدا ، حقیر پنداشتن دنیا را به ما آموخت .
امید آنکه در برهه ای از زمان که به بصیرت ، وحدت و خرد جمعی نیازمندیم مکارم آن بزرگوار را چراغ راه هدایت خویش قرار دهیم تا این بار نیز ، سرفراز و استوار قد برافرازیم و حافظ و نگهبان اسلامیت و جمهوریت نظام خویش باشیم .
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات