مشکلات شهر با کمک مردم حل‌شدنی است / افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۳ از  ...

مشکلات شهر با کمک مردم حل‌شدنی است / افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۳ از ...

مشکلات شهر با کمک مردم حل‌شدنی است / افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۳ از ۳/۸ متر به ۴/۲ متر با افتتاح ۴ بوستان جدید

در پانزدهمین نشست ادواری شورای اجتماعی محلات منطقه۳ که در فرهنگ‌سرای قرآن و عترت و با حضور بیش از ۸۰ عضو شورا برگزار شد، بر حل شدنی بودن مشکلات شهر با کمک مردم تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، نشست فصلی شورای اجتماعی محلات منطقه۳ با حضور فیضی رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی، رمارم عضو کمیته نظارتی شورای شهر در منطقه‌۳، شهردار منطقه و اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه در سالن آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای قرآن و عترت برگزار شد.
همراهی مردم شهر عامل موفقیت شورای شهر
رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی شورای شهر مشهد، در این نشست گفت: اگر ما در چارچوب منزل خودمان مشکلات و مسائل آن را بشماریم به فهرست بلندبالایی از مشکلات خواهیم رسید. اکنون اگر این را در شهر مشهد که شرق و غرب آن از رضویه تا طرقبه است پیاده کنیم و مشکلات آن را فهرست کنیم به سیلی از مشکلات خواهیم رسید.
فیضی، همراهی مردم شهر را عامل موفقیت شورای شهر دانست و گفت: حل مشکلات محلات تنها با همراهی و همکاری مردم حل خواهد شد. اگر خیابانی به وسعت ۱۰۰۰کیلومتر با عقب‌نشینی واحد‌های مسکونی و تجاری بازگشایی شود ما قادر خواهیم بود با کمک و همراهی شهروندان آن خیابان را بازگشایی کنیم ولی اگر این همراهی نباشد و شهروند برای یک سانتی‌متر بنای خود از شهرداری درخواست مبلغ میلیونی کند هیچ کاری امکان‌پذیر نخواهد بود.
شرکت در جلسات شورای اجتماعی محلات برای اولویت‌بندی مشکلات هر محله
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی شورای شهر مشهد در ادامه به اعضای شورای محلات وعده‌ای داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک به همراه شهردار منطقه۳ در جلسات هر محله شرکت می‌کنیم و مشکلات محله شما را اولویت‌بندی و سپس برای حل آن مشکل قدم بر می‌داریم.
وی در انتهای صحبت‌هایش افزود: ما در شورای پنجم خادم مردم هستیم در شرایط بحرانی اقتصاد و در این شهر بزرگ شهرداری خدمات بسیار بزرگی برای مردم انجام می‌دهد.
صفر مدیریت شهری با عدد مردم معنی پیدا می‌کند
شهناز رمام ،دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد و عضو کمیته نظارتی منطقه۳ گفت: در این جلسه نکاتی مطرح شد که سال گذشته هم شهروندان مطرح کرده بودند شهر مشهد مشکلات زیادی دارد و اعضای شورای شهر با علم به اینکه مشکلات زیاد است داوطلب و وارد میدان شدند.
وی در ادامه افزود: شورای شهر و شهرداری در مشهد نقش عدد صفر را دارند اگر میلیون‌ها صفر در کنار هم قرار گیرند هیچ ارزشی ندارد و تنها یک عدد در کنار آن قرار بگیرد ارزشمند می‌شود در اینجا آن عدد مردم و جامعه هستند. اگر ما مشارکت اجتماعی با مردم نداشته باشیم صفر هستیم.
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک‌ خاطر نشان کرد: منابع مالی شهرداری محدود است و بودجه شهرداری از شهروندان دریافت می‌شود .روزانه بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه حقوق کارکنان شهرداری می‌شود. مشهد دومین کلان شهر ایران و بزرگ‌ترین تولید‌کننده زباله است. روزانه ۲میلیون تن زباله تولید می‌شود و این برای شهرداری هزینه‌بر است.
آیین‌نامه جدید شورای اجتماعی محلات در انتظار تصویب شورای شهر
مجتبی زمانیان وحیدی شهردار منطقه ۳ در ابتدای این نشست گفت: تاکنون بازدیدهای زیادی در مساجد و سطح محلات داشته‌ایم و شائبه‌ای در ذهن اعضا ایجاد شده است که شهرداری، اعضای شورای اجتماعی محلات را تغییر داده است و اعضای جدیدی عضو شورا شده‌اند لازم به ذکر است که آیین نامه و یا دستور‌العمل جدیدی درباره شورای اجتماعی محلات به ما ابلاغ نشده است و این اعضا به عنوان میهمان در جلسات حضور پیدا می‌کنند تا با روند جلسات شورا آشنا شوند و در آینده نزدیک از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.
وی درباره آیین‌نامه شورای اجتماعی محلات گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد آیین‌نامه جدیدی تقدیم شورای پنجم کرده است و در شورا درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شده است که به محض ابلاغ با همفکری اعضا اقدام خواهیم کرد.
افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۳ از ۳/۸ متر به ۴/۲ متر با افتتاح ۴ بوستان جدید
زمانیان وحیدی افزود: ما همان‌طور که به برکت بارگاه امام رضا(ع) به مشهدی بودن خودمان افتخار می‌کنیم که باید به محلات خودمان هم افتخار کنیم و همین علاقه را داشته باشیم و با کمک شورای اجتماعی وجه تسمیه محله، شهدای محله و افراد شاخص محله را شناسایی کنیم.
مجتبی زمانیان وحیدی، شهردار منطقه‌۳ ،در این نشست بعضی از مطالبات شهروندان را پاسخ داد و گفت: درباره ایجاد و توسعه فضای سبز، ‌هر زمینی که متعلق به شهرداری است وکاربری‌اش فضای سبز باشد، به ما معرفی کنید تا در اسرع وقت آن را به پارک تبدیل کنیم. ‌در بعضی محلات مثل راه‌آهن و هاشمی‌نژاد با کمبود و یا نبود زمین برای احداث پارک روبه‌رو هستیم.
وی در باره سرانه فضای سبز منطقه‌۳ گفت: ‌سرانه فضای سبز منطقه تا قبل از افتتاح فاز۴ بوستان بهار ۳/۸ مترمربع بود که با بازگشایی این فاز از بوستان به ۴/۲خواهد رسید ولی هنوز با میانگین سطح شهر فاصله داریم.
توقف تملک زمین برای بازگشایی معابر به علت نبود اعتبار
وی به یکی از مهم‌ترین مسائل منطقه پرداخت و گفت: تملک‌ها و بازگشایی‌های معابر یکی از مهم‌ترین مسائل منطقه ماست. برای تملک باید با مالکان مذاکره کنیم. عده‌ای‌ در قبال واگذاری ملکشان پول نقد می‌خواهند و شهرداری اعتباری در‌این‌باره ندارد، تملک فعلا متوقف است و منتظریم که با پیگیری‌هایی که از طریق اعضای شورا انجام می‌شود، تامین اعتبار صورت بگیرد.
زمانیان وحیدی درباره احداث پل‌هوایی در سطح منطقه گفت: سازمان میادین و سازمان ترافیک بنا است حدود ۱۰۰نقطه در شهر را پل‌هوایی نصب کنند که تعدادی از آن‌ها در منطقه‌۳ نصب خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات