استفاده از میله های جاذب رطوبت در فضای سبز اهواز

استفاده از میله های جاذب رطوبت در فضای سبز اهواز

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: با توجه به بحث خشکسالی در یک دهه اخیر و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب، کاهش نزولات جوی و بارش های آسمانی، عدم توجه به محدودیت منابع آب و برنامه ریزی آن، کلان شهر اهواز را با بحران کم آبی روبرو کرده است.

امیری فرد با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در خصوص طرح میله های جاذب رطوبت در فضای سبز شهری افزود: در بدو تشکیل اداره تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان پارک ها موضوع کم‌آبی به صورت ویژه در این اداره مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت و ایده میله های جاذب رطوبت در فضای سبز شهری به عنوان یکی از نمونه طرح های مقابله با مصرف بی رویه آب مطرح شد.

وی استفاده از شیوه‌های نوین را از اهداف سازمان پارکها توصیف کرد و توضیح داد: این سازمان تلاش دارد با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته در جهت حل بحران کم آبی و خطر خشکسالی، طرح میله های جاذب رطوبت را در صورت تصویب و موافقت بصورت یک ساله و پایلوت در محوطه سازمان پارکها اجرا نماید و در صورت موفقیت در سطح کلانشهر اهواز تعمیم دهد.

این مقام مسئول عنوان کرد: جهت تصویب این طرح باید جلساتی را با حضور اعضای شورای شهر، مدیران مناطق هشت گانه و مشاور پروژه در محل معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز برگزار کنیم.

گفتنی است میله های جاذبه رطوبت حداقل ۶۰ درصد از منابع آب مصرفی را کاهش داده و باعث بالا بردن راندمان آبیاری می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات