شهردار محلات در نشست با خبرنگاران بیان کرد: اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای پروژه های عمرانی شهر محلات

شهردار محلات در نشست با خبرنگاران بیان کرد: اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای پروژه های عمرانی شهر محلات

news photo
شهردار محلات در نشست با خبرنگاران بیان کرد: اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای پروژه های عمرانی شهر محلات

به گزارش واحد روابط عمومی شهرداری محلات، محمدصادق استرابی، شهردار محلات عصر چهارشنبه هفتم مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت و فرارسیدن عید غدیر خم اظهار کرد: از زمان شروع فعالیت بنده بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار صرف فعالیت های عمرانی شده است.

وی افزود: ۳,۲ میلیارد تومان در بخش آسفالت شهرک اصناف و روکش معابر شهری، ۵۴۰ میلیون تومان در بخش پیاده‌رو‌سازی و ۶.۸ میلیارد تومان در بخش تملکات اراضی واقع در طرح‌ها یا ایجاد مراکز رفاهی و اجتماعی هزینه شده است.


شهردار محلات خاطرنشان ساخت: شهرداری در سال گذشته در بخش تملکات اراضی ۳,۲ میلیارد تومان بابت خرید سینما قدس از بخش خصوصی و ۲.۴ میلیارد تومان در بخش خرید املاک و اراضی بلوار آیت‌الله غفاری هزینه کرده است.

استرابی گفت: امسال شاهد بحران کم‌آبی بودیم که به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، فضای سبز محلات را با آب غیر‌شرب آبیاری کردیم و ۶۰ انشعاب آب شرب که برای فضای سبز تعبیه شده بود قطع گردید.

شهردار محلات با اشاره به ایجاد دو پارک محله‌ای توسط شهرداری در محله کوی مطهری و شهرک امام خمینی(ره) ادامه داد: مجموعه بیشه سرچشمه نیز با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان در حال بازسازی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص زمین چمن محلات بیان کرد: در زمین چمن محلات بنا بود که شهرداری ۳۰ میلیون تومان کمک‌های ماشین‌آلاتی داشته باشد که ما نسبت به سایر ادارات که هرکدام وظایفی داشتند سریع‌تر عمل کردیم و شهرداری محلات امروز بدون احتساب هزینه ماشین‌آلات، ۴۵ میلیون تومان وسایل زیر‌ساختی همچون شن و ماسه به زمین چمن محلات کمک کرده است.


شهردار محلات در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بلوار آیت الله غفاری خاطرنشان ساخت: تملک املاکی که مربوط به حوزه شهری بوده انجام گرفته و فقط یک خانه باقی مانده که مالک آن درخواست تعویض با ملک داده است که اکنون در مراحل کارشناسی و قیمت‌گذاری است، طول این بلوار ۳,۲ کیلومتر است که فقط هشتصد متر آن داخل محدوده شهر است و عملیات زیر‌سازی، جدول‌گذاری و آسفالت این بخش با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به زودی انجام خواهد شد.


استرابی با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص هزینه‌های هنگفت شهرداری در مراسمات تشریح کرد: شهرداری تنها یک نهاد عمرانی نیست بلکه بایستی در حوزه اجتماعی هم فعالیت کند و درهمین راستا برنامه‌های شاد و مفرح به صورت سالانه تنظیم و در بیشتر برنامه‌ها تا حد امکان از افراد بومی استفاده شده است و حداکثر مبلغی هم که در جشن های شهرداری هزینه شده پنج میلیون تومان است.


وی در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: شهرستان محلات با توجه به میراث تاریخی که دارد نیازمند یک موزه مردم‌شناسی بود، ایجاد این موزه وظیفه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و این سازمان نیازمند مکانی برای تاسیس موزه بود که با موافقت اعضای شورای شهر مکان فعلی این شورا تبدیل به موزه مردم‌شناسی خواهد شد.


شهردار محلات تصریح کرد: در تمامی پروژه‌های عمرانی که به دست شهرداری انجام می‌شود هیچ‌گونه واگذاری انجام نشده و سعی ما بر رقابت پیمانکاران است.

غلامعلی یارمحمدی رئیس شورای اسلامی شهر محلات ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت تصریح کرد: شورای اسلامی محلات تا به امروز ۱۵۲ جلسه رسمی تشکیل داده است و از ابتدا سعی ما بر آن بوده تا جلساتی با نخبگان شهر داشته باشیم.


وی افزود: برخی از محله‌های شهرستان از امکانات ورزشی بی‌بهره هستند که پیش‌بینی کرده ایم در هر منطقه یک زمین ورزشی تعبیه شود که این مورد در دستور کار قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری محلات

    منبع خبر

    شهرداری محلات

    شهرداری محلات

    شهرداری محلات یک شهرداری در شهر محلات می باشد

      نظرات