اجرای فاز دوم سامانه شهرسازی و درآمد شهرداری تا پایان سال ۹۷

اجرای فاز دوم سامانه شهرسازی و درآمد شهرداری تا پایان سال ۹۷

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای فاز دوم سامانه شهرسازی و درآمد شهرداری تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

بهروز ارباب شیرانی اظهار کرد: نرم‌افزار یکپارچه شهرسازی به منظور ارایه خدمات سریع و شفاف در زمینه صدور مجوز و گواهی، محاسبات عوارض و تراکم ساختمانی، مدیریت تخلفات ساخت و ساز شهری، مدیریت عملکرد مهندسان ناظر، ارایه اطلاعات از آخرین وضعیت ملک و پتانسیل ساخت و...  به عنوان هسته اصلی و از ارکان مدیریت شهری به شمار رفته و از این جهت نزد مدیران، کاربران و شهروندان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه سازمان فاوا، معاونت شهرسازی و معماری و مدیریت درآمد معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان سه رکن تامین سامانه مکانیزه شهرسازی و درآمد بوده و اجرا و بهره برداری این نرم افزار را در مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان به سرانجام رسانده‌اند، افزود: دسترسی به آخرین نقشه‌های شهری، دسترسی به پتانسیل ملک، ارائه خدمات از راه دور نقشه، پرداخت عوارض نوسازی و کسب، مشاهده تصاویر پرونده ملک و... از ویژگی های مهم ارائه خدمات به شهروندان در این سامانه است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان درباره دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار ادامه داد: این سامانه قابلیت اعمال قوانین و ضوابط شهرسازی به همراه مدیریت فرایندها، مدیریت فرمول های محاسباتی و اعتبارسنجی، ایجاد یکپارچگی عملیاتی درون و برون سیستمی را دارد که در راستای اجرای این سیستم برنامه‌ریزی و پیاده سازی شده و در اختیار کاربران در کلیه سطوح قرار گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد یکپارچگی درون سیستمی در این سامانه یادآور شد: در این راستا ارتباط بین زیرسیستم‌های حوزه شهرسازی مانند عوارض ساختمانی، ماده صد و امور مهندسان ناظر با حوزه درآمد در زیر سیستم خزانه داری، ارتباطات تعاملی آنها شناسایی و برنامه‌ریزی شده است.

ارباب شیرانی همچنین با اشاره به ایجاد یکپارچگی عملیاتی بین دستگاه‌های مختلف بدون حضور فیزیکی شهروندان گفت: در این زمینه تاکنون بین شهرسازی مناطق شهرداری اصفهان با بیمه و اداره برق ارتباطاتی ایجاد شده و هم اکنون در حال اجرای آزمایشی طرح یکپارچگی عملیات بین این سازمان‌ها هستیم که امید است در آینده‌ای نزدیک بانک‌ها ، اداره ثبت، مخابرات و ... نیز پس از حصول توافق به این سامانه بپیوندند.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای فاز دوم سامانه شهرسازی و درآمد شهرداری تا پایان سال ۹۷ تصریح کرد: در اجرای فاز دوم این پروژه با در نظر گرفتن رفع دغدغه‌های مردمی و جذب نظرات کارشناسی جهت حرکت به سمت شهر هوشمند در صددیم تا خدماتی جدید و شایسته را با سرعت و دقت بیشتر به شهروندان اصفهان ارائه داده و تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از فاز دوم این سامانه باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات