تعامل رسانه ها و روابط عمومی، زمینه ساز توسعه سازمانی

تعامل رسانه ها و روابط عمومی، زمینه ساز توسعه سازمانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، یاسر رضازاده، مدیر روایط عمومی و امور بین الملل شهرداری مرکز استان در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه که عصر یکشنبه با موضوع رسانه،مسئولیت اجتماعی، توسعه مدیریت شهری در خانه خبرنگاران شهرداری ساری برگزار شد به راه اندازی خانه خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت: خانه خبرنگاران شهرداری ساری، فضایی است که با دستور و پیگیری شهردار محترم با هدف همگرایی و هم اندیشی خبرنگاران مهیا شده است تا زمینه ای برای اجرای برنامه های مدون در راستای تخصص محوری، برگزاری دوره های آموزشی،تضارب اندیشه ها و افکار باشد.

وی، هدف از برگزاری این نشست را آشنایی با باورها و ایده ها افزود : هدف از برگزاری این نشست تضارب آرا و بارش افکار، آشنایی با باورها، اندیشه ها، روش ها و منش های یکدیگر برای دستیابی به اهداف مورد نظر مدیریت شهری است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، تولید محتوای تخصصی را ضرورت قابل توجه در مسیر توسعه روابط عمومی و رسانه دانست و گفت : بدون تردید امروزه توسعه و به روز بودن رسانه ها و روابط عمومی ها عامل توسعه و پایداری هر سازمانی است؛ تولید محتوا و بکار گرفتن ادبیات تخصصی در این حوزه ضرورت های قابل توجه جهت دستیابی به مولفه ها توسعه در این حوزه است.

در ادامه این مسئول به اهمیت ارزش آفرینی خبرهای تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: دوره ارزش‌های خبری گذشته است. امروز تولیدکنندگان و نگارندگان خبر باید به گونه ای خبر بنویسند که ارزش آفرین باشد؛ خبری که بدون استفاده از ادبیات تخصصی و تکنیک های حرفه ای تولید شود و احساس و فکر مخاطب را درگیر نکند، ارزشمند نیست.

رضازاده، نقش رسانه را جریان سازی دانست و اظهار داشت: رسانه ها با ابزار مهمی که در اختیار دارند، می توانند جریان سازی کنند؛ جریان سازی در ابتدا نیاز به گفتمان سازی دارد؛ رسانه و روابط عمومی می توانند با همگرایی، تلاش مضاعف و نقد شایسته در موضوعات مختلف در حوزه توسعه شهری گفتمان سازی کنند.

وی، شهرداری را یک نهاد اجتماعی دانست و تصریح کرد: امروزه این عبارت که شهرداری یک دستگاه خدماتی است اشتباه به نظر می رسد؛ باید باور داشته باشیم که شهرداری یک نهاد اجتماعی است و می تواند با برنامه ریزی های مناسب در حوزه های گوناگون اجتماعی، زمینه ساز تغییر و تاثیر مثبت باشد.

در پایان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، توسعه گردشگری را شعار و رویکرد عملیاتی شهرداری مرکز استان در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر مهم ترین رویکرد فعالیت ها و پروژه های شهرداری، آماده سازی زمینه و زیرساخت های توسعه گردشگری در ساری بوده است؛ که اتنظار می رود خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبیین اقدامات و تحقق این شعار، شهرداری ساری را یاری نمایید.

در ادامه این نشست، مدیران رسانه به بحث و تبادل نظر در موضوعات مطروحه پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات