نمایش عاشورایی " شمیم عشق" در تبریز برگزار شد

نمایش عاشورایی " شمیم عشق" در تبریز برگزار شد

به گزارش شهریار، این نمایش عاشورایی در قالب فرم و به سبک صحنه ای بوده که با نقش آفرینی ۳۰ نفر از بازیگران استان در ۱۱ تابلو از شب تاسوعا تا خرابه های شام روایت می کند.

نمایش عاشورایی " شمیم عشق سالانه در دهه اول ماه محرم در حالی روی صحنه می رود به کارگردانی مهدی لیثی اصل از کارکنان شهرداری تبریز و فعال فرهنگی در هرصه نمایش های دینی و مذهبی که در آخرین تابلو خود با اشاره به شهدای مدافع حرم با آهنگسازی استاد میرزازاده به پایان میرسد.

اجرای نمایش های مذهبی و برگزاری سوگواره ها‌ خصوصا شمیم عشق در ایام محرم که در نقاط مختلف شهر از جمله محوطه لاله پارک، سنگفرش ولیعصر، سالن ورزشی کارگران در بلوار منجم، سنگفرش چهارراه بهشتی با مشارکت سپاه عاشورا و شهرداری کلانشهر تبریز با استقبال بی نظیر شهروندان و عزاداران حسینی برگزار شد.

مهدی لیثی اصل کارگردان نمایش های مذهبی خصوصا نمایش عاشورایی شمیم عشق  هدف از اجرای این نمایش عاشورایی عرض ارادت به محضر حضرت سیدالشهدا ع دانسته تا از این طریق دست بسوی چشمه سار عزت تاریخ دراز نماییم و جان و جامعه خصوصا نسل نو را از زلال جاری و شکوهمند اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حد توان سیراب نماییم و با اشاره به تابلو شهدای مدافع حرم و رشادت هایشان افزود؛ امروز شهدای مدافع حرم اقتدار و غرور ملی مان را دو چندان کرده اند و لرزه بر اندام دشمنان شب کور و ناجوانمرد افکنده اند.

وی اظهار داشت: دشمنان ما بدانند انقلاب اسلامی ما ثمره خون های پاکی است که در طول هشت سال دفاع مقدس بر زمین ریخته شده است. شهدای ما راه شهادت را برگزیدند تا درخت تنومند انقلاب ریشه دارتر از همیشه پابرجا بماند.

گفتنی است اجرای نمایش شمیم عشق امسال با تقدیر و تشکر رئیس محترم شورای اسلامی کلانشهر تبریز دکتر اکبرنژاد و سخنگوی هیئت رئیسه شورا مهندس صادقزاده و شهردار منطقه ۲ دکتر خوشنواز از مهدی لیثی سرپرست و کارگردان نمایش عاشورایی شمیم عشق بپاس زحمات چندین ساله این گروه نمایشی روبرو شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات