برنامه‌ پنج ساله سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز تدوین شد

برنامه‌ پنج ساله سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز تدوین شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدهادی قانع با بیان این مطلب که در ۳۰ سال گذشته فرصت نجات و فرار افراد حادثه دیده ۱۷ دقیقه بود یادآور شد: با توجه به طراحی ساختمان ها،در حال حاضر فرصت فرار بین ۱:۳۰ دقیقه تا ۳ دقیقه کاهش پیدا کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه، افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی، به روز رسانی تجهیزات و بهبود زیرساخت ها از مهمترین برنامه هایی است که در کوتاه مدت پیگیری می شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: استفاده از تجهیزات ایمنی در ساختمان ها یک ضرورت است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این امر نیازمند این است که شهروندان در کنار سایر خصوصیات ساختمان آن را مطالبه کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: بر اساس نقشه و نیاز جمعیتی شهر، نیاز به ۳۲ ایستگاه آتش‌نشانی در شیراز داریم  و این در حالی است که در حال حاضر ۲۰ ایستگاه داریم که ۲ ایستگاه در حال ساخت است و ۲ ایستگاه دیگر نیز به زودی کلنگ زنی خواهد شد.
مهندس قانع پوشش دهی نقاط کور را یکی از اهداف برنامه پنج ساله دانست و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از آتشنشانان امسال بازنشسته می شوند و طی چند سال اخیر نیروی جدیدی جذب این سازمان نشده است، به۴۰۰ نیروی انسانی نیاز داریم.
وی با اشاره به طرح شناسنامه دار کردن تمام ساختمان‌های مسکونی و تجاری از تشکیل کارگروه ایمنی خبر داد و گفت: طراحی و معماری صحیح، انتخاب مصالح مرغوب و استاندارد نحوه اجرای پروژه و همچنین استفاده از تجهیزات اطفای حریق از مهمترین دستورالعمل های این کارگروه می باشد.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه ما فرهنگ‌سازی در ایمنی است گفت: امروز نیازمند آموزش‌های شهروندی هستیم و در این زمینه طرح هفت در هفت که ایمنی محلات است دنبال می‌شود و در پی آن هفت هزار و ۷۷۷ نفر از مردم در پایان این طرح آموزش داده می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از رونمایی یک اپلیکشن خدماتی خبرداد و افزود: در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده که شهروندان می‌توانند از نا ایمنی‌های موجود در سطح شهر عکس گرفته  و با ارسال به آتش‌نشانی از ما درخواست پیگیری داشته باشند.
مهندس قانع به برنامه‌های هفته ایمنی و آتش‌نشانی اشاره و از برگزاری نمایشگاه آتشنشانی در بلوار چمران خبرداد و افزود: در این نمایشگاه که از روز ۴ تا ۷ مهرماه برپا می شود تجهیزات آتش‌نشانی به نمایش گذاشته شده و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه نیز حضور دارند. همچنین مسابقه خاطره‌نویسی، برگزاری رژه ناوگان سازمان آتش‌‌نشانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس، برگزاری المپیاد ورزشی، پیاده‌روی همگانی، دیدار مسئولان شهری از ایستگاه‌های ۲۰ گانه آتش‌نشانی و نواختن زنگ ایمنی در مدارس شیراز خبر داد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  با بیان این مطلب که شهرک‌ صنعتی شیراز به تعهدات خود در خصوص ایمن‌سازی این شهرک عمل ننموده گفت: بر اساس طرح محدوده شهر ، شهرک صنعتی در محدوده آتش‌نشانی شیراز واقع نشده است  اما با توجه به اینکه بخش عمده ای از سرمایه‌های استان در این شهرک می باشد موظف به خدمات رسانی هستیم و از شرکت مزبور تقاضا داریم هر چه سریع تر نسبت به ایمن سازی کارگاه ها و محدوده این شهرک اقدام کند.

وی به مزاحمت های تلفنی که باعث اشغال شدن خطوط سازمان می شود اشاره کرد و گفت: روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تماس تلفنی با آتشنشانی برقرار می شود که متاسفانه  حدود ۶۰ درصد این تماس ها مزاحمت های تلفنی می باشد و با توجه به اینکه در عملیات امداد و نجات ثانیه ها بسیار با ارزش می باشند از شهروندان می خواهم که نسبت به این مساله فرهنگ سازی انجام دهند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات