پیروی شرکت‌های مسافربری از چرخه قانونمند فروش بلیت، سبب حذف دلالان  ...

پیروی شرکت‌های مسافربری از چرخه قانونمند فروش بلیت، سبب حذف دلالان ...

پیروی شرکت‌های مسافربری از چرخه قانونمند فروش بلیت، سبب حذف دلالان می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: پیروی شرکت‌های مسافربری از چرخه قانونمند فروش بلیت، سبب حذف دلالان می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محسن شریعتی در خصوص دستورالعمل برخورد یا دلالان و جارچیان مسافر در پایانه‌های مسافربری گفت: شهرداری‌ها براساس قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده‌اند باید در شهرهای بزرگ فضایی را برای استقرار و فعالیت ناوگان حمل و نقل برون شهری و شرکتهای مسافربری فعال در این حوزه احداث کنند که ماحصل آن ساخت پایانه‌های مسافربری سه گانه در شهر مشهد است.
وی تصریح کرد: به عبارتی سازمان پایانه‌های مسافربری به عنوان نماینده شهرداری مشهد در حقیقت وظیفه ترمینال‌داری را دارد و در چهارچوب وظایف قانونی خود محل استقرار شرکت‌های مسافربری، محل حضور مسافران، محل سوار و پیاده شدن مسافران (جایگاه‌ها) و سایر فضاها و امکاناتی که مرتبط با این موضوع هستند را بر عهده دارد.
شریعتی ادامه داد: همچنین امکانات و زیرساخت‌های مربوط به فعالیت نهادها و دستگاههای نظارتی و خدمات‌رسان را که در تکمیل چرخه خدمات خود نیاز به حضورشان است، به انجام می‌رساند و در حقیقت در قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی در خصوص ساماندهی جارچی‌ها و دلال‌ها نقش آنچنانی ندارد مگر کمک‌گیری از حوزه‌هایی مثل نیروی انتظامی و .... که این افراد نیز در پایانه فعالیت کرده و وظایف خود را با کیفیت مطلوب انجام می‌دهند.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد عنوان کرد: در حقیقت اولین و مهمترین عنصری که نقش اساسی در فعالیت جارچیان خواهند داشت خود شرکتهای مسافربری هستند که چنانچه این موضوع را رعایت نمایند و از چرخه قانونمند فروش بلیت خود پیروی کنند و برا آن اصرار داشته باشند عملا فعالیت دلالان بلیت خود به خود حذف خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از واحدهایی که بیشترین ضرر را از وجود دلال‌ها می‌کند، پایانه مسافربری است، افزود: با این تفاسیر قطعا از اعمال قوانین و مقرراتی که بازدارنده بوده و موجب ایجاد شرایط مطلوب در پایانه‌های مسافربری باشد با آغوش باز استقبال می‌کنیم.
به گفته مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد ۵ درصد مبلغ بلیت‌هایی که به صورت قانونی و یا اینترنتی فروخته می شود، به پایانه‌ها و ۱۵ درصد نیز به شرکت‌های مسافربری اختصاص پیدا می کند و به همین منظور ایجاد ساز و کاری برای فعالیت نکردن دلال‌ها به سود شهرداری و شهر است.
رییس اداره حمل و نقل مسافر استان خراسان رضوی همچنین در این راستا از وضع تشدید اعمال مقررات در حذف دلالی خبر داد و گفت: پیروی جلسات فشرده برگزار شده برای رفع مشکلات حمل و نقل مسافر، تذکرهای جدی به شرکت‌های مسافربری و انجمن‌های صنفی مربوطه در خصوص پرهیز از دلالی و جارچیگری در سطح پایانه‌های مسافربری برای جذب مسافر و رعایت حقوق رانندگان داده شده و همواره نظارت‌های مستمر میدانی در حال انجام است.
ابوالفضل گنجی اظهار کرد: جذب مسافر با استفاده از شیوه‌های دلالی و جارچی‌گری و همچنین کسر و دریافت هرگونه وجه از رانندگان از محل صورت وضعیت‌های صادره غیر قانونی و مصداق تضییع حقوق مالکان، رانندگان و مسافران است.
وی در ادامه به تشریح هزینه‌های قانونی صورت وضعیت صادره پرداخت و گفت: به استناد ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی دریافت هرگونه وجه از رانندگان غیر از مواردی که به موجب مقررات پیش‌بینی شده، اکیداً ممنوع است و دریافت وجوهات قانونی از محل صورت وضعیت شامل حق کمیسیون، حق بیمه سرنشین و عوارض شهرداری می باشد و سایر مبالغ دریافتی تحت عناوین پامیزی، دلالی، هزینه تمبر، سوارکنی ، آب معدنی و... غیر قانونی بوده و مجازات آن بسته به نوع تخلف تذکر، جرایم نقدی و لغو پروانه فعالیت شرکت لحاظ خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات