کمبود اکسیژن علت تلفات ماهی های پارک فروزان بود

کمبود اکسیژن علت تلفات ماهی های پارک فروزان بود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمودرضا مهرجهانیان گفت: در گذشته کوره های آجرپزی در مکان فعلی پارک فروزان وجود داشت که بعد از تخریب و خاک برداری این بنای قدیمی، گودالی وسیع در این محل ایجاد و به مرور در پی بارندگی ها و هدایت آبهای سطحی، این منطقه به برکه تبدیل شد.
شهردار منطقه چهار شیراز ادامه داد: آب این محل راکد است و هیچ ورودی و خروجی ندارد و مردم نیز به مرور زمان در ایام نوروز ماهی سفره هفت سین و یا ماهی های دیگر را در این محل رها می کنند و در طی سالها بر اثر تکثیر، بر تعداد این ماهی ها افزوده شده است.
وی عنوان کرد: در این محل به دلیل راکد بودن و همچنین تبخیر آب در فصل تابستان از میزان و حجم آب کاسته می شود و در نهایت میزان هوای موجود در آب نیز کفاف این حجم ماهی را نمی دهد که در پی این مساله هفته گذشته تعدادی از ماهی های این پارک تلف شدند. شهرداری منطقه چهار شیراز بلافاصله پس از اطلاع از موضوع با کمک و همکاری شیلات و محیط زیست استان فارس تعدادی از ماهی ها را سریعا تخلیه و نمونه گیری کرد و مشخص شد که هیچ نوع مسمومیتی ایجاد نشده و تلفات فقط به دلیل کمبود اکسیژن موجود در آب بوده است.
شهردار منطقه چهار شیراز با بیان اینکه به دلیل کنترل وضعیت در مراحل اولیه از تلفات سنگین ماهی های این برکه جلوگیری شده، اظهار داشت: بلافاصله بعد از اظهارنظر کارشناسان مربوط، در اواسط هفته گذشته تجهیزات هوادهی در این محل نصب و از ادامه تلفات جلوگیری شد و اکنون بطور کامل این مساله کنترل شده است.
وی با بیان این مطلب که پمپ های هوادهی مخصوصی برای این برکه توسط کارشناسان در حال تهیه است،افزود: در این محل به سه پمپ مخصوص دائمی احتیاج است که حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که به زودی این کار انجام خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات