توسعه کمربند سبز، گامی در جهت حل معضل حاشیه نشینی در منطقه ۴

توسعه کمربند سبز، گامی در جهت حل معضل حاشیه نشینی در منطقه ۴

شهردار منطقه چهار عنوان کرد:


توسعه کمربند سبز، گامی در جهت حل معضل حاشیه نشینی در منطقه ۴


سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
شهردار منطقه چهار کرمان توسعه کمربند سبز را گامی در جهت جلوگیری از حاشیه نشینی عنوان کرد و گفت: البته در این راستا مسئله خشکسالی و کمبود آب سبب کند شدن روند کار شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، توسعه و گسترش کمربند سبز به زودی به مرحله اجرایی برسد.
محمدحسین مومنی افزود: همچنین برای حل معضل حاشیه نشینی، تعداد واحدهای گشتی در این منطقه را افزایش داده و امکانات لازم را برای این امر اختصاص داده‌ایم.
وی در خصوص مسئله حاشیه نشینی در این منطقه گفت: مرز بسیار وسیعی در این منطقه به حاشیه نشینی تبدیل شده است که از سمت شهرک صنعتی شروع شده و تا محدوده کوره‌ها، جاده ماهان، سرآسیاب و اطراف آن و مرز ده بالا ادامه دارد.
مومنی با اشاره به اینکه در زمینه حل معضل حاشیه نشینی، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اقدام کند، تصریح کرد: در این راستا همکاری ارگان‌های مختلف از قبیل دستگاه‌های قضایی، نیروی انتظامی و مسکن و شهرسازی لازم و ضروری است.
شهردار منطقه چهار ادامه داد: با توجه به وسعت منطقه و وسعت خط مرزی که این منطقه با بافت‌ها و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی دارد، سعی داریم با همکاری نیروی انتظامی و احکامی که در این زمینه صادر شده، بتوانیم زمین‌هایی که در آنها ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته را به بیت‌المال برگشت دهیم.
وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی اخیرا به محدوده شهری اضافه و به شهرداری ابلاغ شده است، افزود: در این راستا مقرر شده با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی اقداماتی از جمله احداث پارک و آسفالت و به‌سازی معابر در این محدوده صورت گیرد تا مردم از حاشیه نشینی فاصله بگیرند.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات