روند اجرایی و پیشرفت پروژه زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، طرح زیرگذر دو بانده شهید سید مصطفی علمدار، به منظور روان‌سازی و کاهش بار ترافیکی میدان هلال احمر شهر ساری طراحی گردید و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

میدان هلال احمر در قسمت شرقی شهر ساری و در محل تقاطع بلوار دفاع مقدس، بلوار طالقانی و بلوار امام رضا (ع) واقع ‌شده و نقطه اتصال حلقه کناری شهر یعنی، محل اتصال قسمت مرکزی و جنوبی به قسمت شرقی محسوب می‌شود.

این تقاطع یکی از شریان‌های اصلی دسترسی به شرق استان است و بدیهی است همچون سایر مسیرهای مواصلاتی نقش مهمی در تبادلات ترافیکی دارد و از سویی دیگر مکان‌یابی بوستان ملل در نزدیکی این شریان، خود عامل دیگری برای تحمیل بار ترافیکی بدان محسوب می‌شود.

احداث زیرگذر شهید سید مصطفی علمدار، گام مهمی در جهت هدایت بخشی از حجم ترافیک این منطقه محسوب می‌شود و براساس برآوردهای اولیه سهولت انتقال حجمی ۲۰ درصدی از ترافیک بلوار دفاع مقدس به بلوار امام رضا(ع)، از مزایای این پروژه خواهد بود.

این زیرگذر با عرض ۸ متر، با  قوس کلوتوئید با شعاع ۷۵ متری، از بلوار دفاع مقدس به سمت بلوار امام رضا(ع) و طول کلی ابتدای رمپ ورودی تا خروجی ۳۱۷ متر، با ارتفاع مجاز ۵ متری و با شیب رمپ‌های حداکثر ۸ درصد طراحی گردیده است. روش اجرای ساختمان زیرگذر به صورت احداث شمع ستون و نمای داخلی بصورت پنل‌های پیش ساخته در نظر گرفته شده و سطح کل عرشه نیز ۷۷۳ متر مربع برآورد گردیده است.

اهداف و دستاوردهای مورد انتظار

اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح و زیرگذر شهیدسیدمصطفی‌علمدار در محدوده میدان هلال احمر، علاوه بر اهداف و دستاوردهای بارزی که در زمینه روان‌سازی و کاهش بار ترافیکی منطقه و تسهیل رفت وآمد وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت، تاثیرات موثر دیگری را نیز سبب می‌شود که عبارتند از:

رفع گره ترافیکی میدان هلال احمر و تسهیل عبور و مرور

کاهش حجم ترافیک بلوار دفاع مقدس به بلوار امام رضا (ع)؛

تقویت سامانه حمل و نقل عمومی از طریق جانمایی مناسب ایستگاه‌های تاکسی و تامین سهولت دسترسی عابرین؛

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات