جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی ،نهضت و خدمت شورا

جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی ،نهضت و خدمت شورا

به گزارش روابط عمومی شهرداری قائم شهر در شب یکشنبه ۱مهر ماه سال جاری جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی ،نهضت و خدمت شورا  با حضور مهندس صالح زاده رئیس،آقایان فضلی،عباسی ،میرزایی ،شیرسوار ،پویامهر اعضای شورا،دکتر معین پور شهردار قائمشهر ، شهرداران مناطق ۱و۲ شهرداری ،معاونین و مسولین واحدهای شهرداری  و نماینده اصناف سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.


در این جلسه با محوریت تامین منابع مالی
-تقاطع غیر همسطح کوچکسرا
-تقاطع غید همسطح مسجدالرسول
- تقاطع غیر همسطح ۱۶ متری اول به دوم
- تقاطع غیر همسطح قائم محله  و همچنین

- بازگشایی کمربندی جنوب غربی - بازگشایی کمربندی شمالی و روش اجرایی و تامین منابع مالی این پروژ ها توسط شهرداری به بررسی پرداخته شد

مهندس صالح‌زاده  رئیس شورای اسلامی شهر قائم شهر در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، جنایت روز گذشته  اشرار به سرکردگی اسرائیل و آمریکا در استان خوزستان را سخت محکوم کرد و گفت: این اشرار حتی به کودکان و زنان هم رحم نکردند.

وی افزود : با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ،اکنون پروژه های شهری اولویت بندی شوند و در شهر پروژه ای شروع نخواهد شد که انتهایی نداشته باشد

وی تاکید کرد که باید بر اساس نیازسنجی، خواسته ها و کمبودهای شهر قائم شهر را شناسایی و با بهره مندی از توانمندی سرمایه گذاران و اطمینان از اتمام پروژه ها در موعد مقرر ازسوی آنها، مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های خدماتی و عمرانی را بیشتر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بهره گیری از سرمایه های خصوصی درواقع حرکت برد برد برای مدیریت شهری و سرمایه گذاران است که نتیجه آن ایجاد شهری زیبا، پویا، دل انگیز برای شهروندان محسوب می شود، وی افزود : شهر قائم شهر که با فرصت های خوب از قبیل پارک جنگلی تلار،رودخانه سیاه رود ، رودخانه تلار و ... می تواند هزاران گردشگر را از اقصی نقاط به سمت خود بکشاند و شهروندانش در آسایش و رفاه و امید و نشاط زندگی کنند.

ایشان با بیان اینکه حرکت باعث پیشرفت می شود از شهردار و شهرداران مناطق خواست  ضمن بررسی کارشناسی پروژه های عمرانی  جهت رفاه حال شهروندان در مناطق تعریف کنند.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از مشکلات فعلی کشور به بی توجهی نسبت به برنامه ریزی علمی بازمی گردد، افزود: اینکه بسیاری از شهرداری های کشور بخش اعظم درآمد خودرا صرف پرداخت حقوق می کنند، قابل قبول نیست و عملا مشکلات اداره شهر را برطرف نمی سازد.

غلامرضا میرزایی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا افزود :  اولویت شورای پنجم و شهرداری به نتیجه رساندن پروژه های شهری با بهره گیری از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

سرمایه گذاری باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد تا بیشترین کارآیی را داشته باشد و بروکراسی اداری سر راه سرمایه گذاران کنار گذاشته شود
ابتدایی ترین نیاز برای همکاری متقابل سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح های شهری، فرهنگسازی در زمینه مشارکت ویژه کارکنان شهرداری با این قشر است تا بتوان در چارچوب قانون و کاهش بروکراسی های اداری زمینه مشارکت آنها را فراهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت سرمایه گذاران در فعالیت های شهری گفت: پروژه های زیادی برای جذب سرمایه های بخش خصوصی در این شهر داریم.

ایمان پویامهر دیگر عضو شورا پروژه های عمرانی قائم شهر باید موجب ارتقای شاخص های کیفیت در زندگی شهروندان شود

وی افزود : کیفیت در اجرای پروژه ها نباید فدای سرعت در اجرای پروژه و افتتاح پُر سر و صدا و زودتر از موعد شود که مشکلات به آیندگان انتقال یابد و  با توجه به شرایط اقتصادی موجود، شهرداری باید پروژه محور باشد و کل پروژه های شهرداری در این ۳ زیرگذر تعریف نشود

وی  اظهار کرد: شورا نماینده همه مردم شهر است و نباید فقط منطقه ای مطالبات را دنبال کنیم؛ در مدیریت شهری این‌طرف و آن‌طرف راه آهن نداریم و پیگیر همه مصوبات در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم می باشیم.

وی با بیان پولی که شهروندان در قالب عوارض به ما می دهند امانت است و این امانت باید به بهترین نحو به صاحبانش باز گردد؛ نمی خواهیم خجالت زده شهروندان باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قائم شهر

    منبع خبر

    شهرداری قائم شهر

    شهرداری قائم شهر

    شهرداری قائم شهر یک شهرداری در شهر قائم شهر می باشد

      نظرات