بهره برداری از ۷ دستگاه خودرو سنگین و ۸۰۰ قلم تجهیزات آتش نشانی/ صدور  ...

بهره برداری از ۷ دستگاه خودرو سنگین و ۸۰۰ قلم تجهیزات آتش نشانی/ صدور ...

بهره برداری از ۷ دستگاه خودرو سنگین و ۸۰۰ قلم تجهیزات آتش نشانی/ صدور اخطاریه به ۱۳۴۰ مورد امکان پرخطر در شهر مشهد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مشهد مقدس از بهره برداری از ۷ دستگاه خودرو سنگین و ۸۰۰ قلم تجهیزات آتش نشانی با هزینه ۱۴۰میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس آتشپاد حسن جعفری امروز در نشست خبری که به مناسبت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد، گفت: درگذشته تجهیزات و ایستگاه های آتش نشانی تنها یک سوم نیازهای شهر مشهد را پاسخ گو بود اما با افزایش ایستگاه ها و تجهیزات اکنون ۸۰ درصد نیازهای شهر تامین شده و برای برطرف کردن ۲۰ درصد دیگر برنامه ریزی هایی انجام شده است.
وی افزود: در همین راستا امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات
و ماشین آلات آتش نشانی در نظر گرفته شده و دو ایستگاه جدید آتش نشانی در حال احداث و ساخت ۱۰ ایستگاه جدید نیز در دستور کار قرار دارد که زمین ۳ ایستگاه تامین شده است.
وی به خرید دو دستگاه بالابر جدید برای اطفاء حریق ساختمان های مرتفع خبر داد و اظهار کرد: طی ۱۰ سال اخیر ده بالابر به تجهیزات سازمان آتش نشانی افزوده شده است و اکنون نیز یک دستگاه بالابر به ارتفاع ۵۵ متر و بالابری دیگر که جزو بزرگترین بالابرهای کشور است به ارتفاع ۷۲ متر خریداری شده و ظرف ۴۵-۶۰ روز آینده وارد گمرک و طی سه ماه آینده وارد ناوگان آتش نشانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در حال حاضر دارای ۴۹ ایستگاه و ۲۸۰ دستگاه خودرو آتش نشانی است، اضافه کرد: همچنین ۱۲۶۹ نفر نیروی انسانی در بخش های عملیاتی، اطفاء، امداد و نجات و ستاد سازمان آتش نشانی فعال هستند.
جعفری به برقراری ۴۳۲ هزار و ۳۵۵ تماس از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه از سوی شهروندان با شماره ۱۲۵ مرکز فرماندهی عملیات سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۴۴ هزار تماس مزاحمی، ۲۱۸ هزار تماس مشاوره ای و تنها ۱۲۱۷۸ تماس اعزام تیم عملیاتی داشته ایم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: در طول شش ماه گذشته ۹۵۱۷ عملیات توسط این سازمان انجام شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش داشته است از این تعداد عملیات ۳۷۶۶ عملیات حریق و ۵۷۵۱ عملیات نجات بوده است.
وی اضافه کرد: در روز به صورت میانگین ۵۰ عملیات توسط ایستگاه های آتش نشانی انجام می شود که ۲۰ مورد اطفاء حریق و ۳۰ مورد دیگر حادثه است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۳۸ نفر در حوادث و حریق مصدوم، ۴۸ نفر فوتی و ۵ هزار و ۲۴۹ نفر نجات یافته داشته ایم.
وی به اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش نشانی اشاره و ادامه داد: در این راستا ۱۷ هزار بازدید پیشگیرانه از اماکن مختلف شهر مشهد طی شش ماه گذشته انجام شده است که نسبت به گذشته بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرده است که با انجام این بازرسی ها و ۱۰۰هزار نفر ساعت آموزش شهروندی شاهد کاهش ۱.۵ درصد حریق و حادثه در سال گذشته بوده ایم.
جعفری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۴۰مورد از اماکن پرخطر شهر مشهد توسط مناطق شهرداری مشهد شناسایی و ۷۶۹ مورد توسط سازمان آتش نشانی اخطار دریافت کرده و مراحل رفع خطر را طی می کنند، اظهار کرد: در این میان نیز بیش از ۳۳۰ بازار و مجتمع تجاری در مشهد وجود دارد که با توجه به دستورالعمل کانون های خطر از ابتدای امسال از ۱۴۶ بازار بازدید و در راستای انجام تمهیدات ایمنی اخطار دریافت کرده اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد مقدس در پاسخ به این سئوال که چرا این اماکن توسط آتش نشانی پلمب نمی شوند؟، افزود: برای پلمب اماکن پرخطر و ناایمن، آتشنشانی خلا قانونی دارد و باید از طریق دستگاه قضایی در این خصوص اقدام کند.
وی در خصوص مدارس ناایمن نیز گفت: در خصوص این مدارس پیگیری های زیادی انجام داده و جلسات زیادی با آموزش وپرورش برگزار کرده ایم اما آموزش و پرورش به دلیل محدودیت هایی که داشته نتوانسته خواسته های ما را برآورده کند و نتوانسته ایم تاکنون برویم و بگوییم مدارس صددرصد ایمنی داشته اند.
وی اضافه کرد: همچنین با همکاری آموزش وپرورش امسال ۳ دبیرستان کار و دانش آتش نشانی راه اندازی کرده ایم.
جعفری درباره تعیین تکلیف واگذاری تعدادی ایستگاه آتش نشانی به بخش خصوصی نیز اظهار کرد: در ارتباط با آتش نشانی بخش خصوصی ۴ ماه قبل آئین نامه ای را به کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد ارائه دادیم که با کلیات آن موافقت شده است و در کنار آن کمیسیون های برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی شورا نیز با کلیات آن موافقت کرده اند و منتظر هستیم در خصوص آن در صحن علنی تصمیم گیری شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات