رونمایی از طرح «کوچه‌میزین افتخاری»/ یادمان فاخر شهدا در تبریز احداث می‌شود

رونمایی از طرح «کوچه‌میزین افتخاری»/ یادمان فاخر شهدا در تبریز احداث می‌شود

به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر عصر امروز در آیین رونمایی از طرح «کوچه‌میزین افتخاری» با بیان اینکه شهرداری تبریز در کنار دیگر اقدامات خود، به موضوع فرهنگ شهادت می‌پردازد، اظهار کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن نام شهیدان، کمتر از شهادت نیست»، این طرح توسط شهرداری تبریز اجرا می شود.

وی افزود: متاسفانه در گاهی موارد، رشادت ها و شجاعت های جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس که امروز امنیت و آسایش کشور را مدیون آنان هستیم، فراموش می شود، در حالی که اکنون چهار سوی کشورمان در ناامنی به سرمی برند اما ما در سایه رشادت های آنان در امنیت کامل زندگی به سر می کنیم.

شهردار تبریز در ادامه با بیان اینکه اگر برخی از مدیران رشادت های این جوانان را از یاد نمی برند به بیت المال دست درازی نمی کردند، تصریح کرد: بسیاری از جوانان در دوران دفاع مقدس، از جان و مال خود گذشتند و به دنبال ثروت دنیوی نبودند که امروز باید فرهنگ زندگی شهدا را یادآوری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عکس، مشخصات و قسمتی از وصیت نامه شهدای هشت سال دفاع مقدس بر سردر کوچه های کلانشهر تبریز نصب می شود، اظهار کرد: شهرداری تبریز در راستای اجرایی کردن، فرمایشات مقام معظم این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می کند.

مهندس شهین‌باهر در ادامه افزود: این طرح از خیابان شهید جدیری تبربز آغاز و با همکاری مدیران تمامی مناطق کلانشهر تبریز، در همه خیابان های این کلانشهر به بهترین شکل ممکن اجرا می شود.

وی همچنین از احداث نخستین یادمان فاخر شهدای کشور در تبریز خبر داد و گفت: در کشورهای مختلف جهت یادآوری رشادت های سربازان خود در جنگ های مختلف، طرح های بسیاری اجرا می کنند که ما نیز در راستای احترام و تکریم مقام شامخ شهدا، یادمان فاخر شهدا را برای نخستین بار در کشور احداث می کنیم.

گفتنی است، در این مراسم، ضمن رونمایی از طرح «کوچه‌میزین افتخاری»، تفاهم نامه اجرایی این طرح با حضور شهردار تبریز، جانشین سپاه عاشورا و مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی به امضا رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات