۶ اقدام شاخص شورای پنجم برای احیای توس

۶ اقدام شاخص شورای پنجم برای احیای توس

۶ اقدام شاخص شورای پنجم برای احیای توس

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد گفت: ۶ اقدام شاخص برای احیای طوس طی یک سال گذشته و در این دوره از مدیریت شهری انجام‌شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مسعود ریاضی با بیان این مطلب، در مورد اقدامات شاخص یک سال گذشته در منطقه توس بیان داشت: با آغاز به کار شورای پنجم و پس از اینکه برای اولین بار، کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس را راه‌اندازی نمودیم، در گام بعدی سراغ تدوین سند راهبردی احیای توس رفتیم که این سند به تصویب صحن علنی شورا رسیده و چراغ راه ما در طول این دوره از مدیریت شهری برای پیگیری باززنده‌سازی توس خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های بعدی ما در این حوزه، اجرای پروژه بر زمین مانده باغ مفاخر در جلوخان آرامگاه فردوسی بود که از زمان ساخت آرامگاه، بحث این پروژه مطرح بود اما اجرایی نشد لذا ما طرح این باغ را به تصویب رسانده و امیدواریم بخش عمده‌ای از پروژه تا نوروز ۹۸ و تکمیل آن تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده صورت گیرد.
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد اذعان داشت: برای کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس، تشکیلات و ساختار متناظری در شهرداری مشهد وجود نداشت که مصوبات ما را اجرایی نماید لذا در مصوبه‌‌ای، مقرر گردید شهرداری مشهد یک شرکت تشکیل دهد که سهامدار اصلی آن شهرداری بوده و نهادهای دیگری چون میراث فرهنگی، آستان قدس رضوی و راه و شهرسازی نیز در آن سهمند. اساسنامه این شرکت نیز در صحن علنی شورا تصویب شده است.
ریاضی در ادامه گفت: توس، بدون طرح شهری است لذا در این حوزه و با نبود طرح، نمی‌توان به درخواست‌های ساکنن برای ساخت و ساز پاسخ داد. برای حل این مشکل نیز طرح شهری توس از سوی اداره کل راه و شهرسازی به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است. این کمیسیون نیز بعد از بررسی، طرح را برای اصلاح مختصر ایرادات موجود، بازگردانده است. حال طرح شهری توس بعد از اصلاح، مجددا به کمیسیون ماده ۵ برای تصویب ارسال خواهد شد که امیدواریم به زودی شاهد تصویب آن باشیم.
وی آخرین اقدام را، آوردن مجدد نقاشی‌های شاهنامه بر روی دیوارهای بولوار فردوسی معرفی کرده و گفت: چند سال قبل، در میدان فردوسی نقاشی‌های زیبایی از داستان‌های شاهنامه نقش بسته بود که در اقدامی، یک شبه حذف گردید و موجب ناراحتی شهروندان و مسافران شد. لذا ما دوباره این نقاشی‌های را با اجرای ۳۰ داشتان شاهنامه در این میدان زنده کردیم که واقعیت افزوده آن اجرایی شده است.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات