قزوین قابلیت تبدیل شدن به شهر گردشگری هوشمند را...

قزوین قابلیت تبدیل شدن به شهر گردشگری هوشمند را...

به گزارش روابط‌عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌انسانی شهرداری قزوین؛ علی صفری، شهردار قزوین، در پیامی روز جهانی جهانگردی را تبریک گفت.

در این پیام با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری‌های نوین آمده است: شهرداری قزوین آمادگی دارد تا با همکاری و مشارکت مراکز علمی، دانشگاهی و نخبگان شهر، قزوین را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به یک شهر هوشمند در حوزه گردشگری نزدیک نماید.


متن کامل پیام به شرح ذیل است:


بسمه تعالی


امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت پیش‌ران در توسعه جوامع، عامل مهمی در تقویت فرهنگ، هنر، اقتصاد، محیط‌زیست و علوم نوین شناخته می‌شود. رشد اقتصادی اغلب شهرهای جهان وابسته به گردشگری است، چرا که این صنعت از مهم‌ترین عوامل ایجاد درآمد پایدار و اشتغال بوده و موجب بهبود چرخه معیشت شهروندان می‌شود.
پنجم مهرماه برابر با ۲۷ سپتامبر، از سوی سازمان جهانی جهانگردی، UNWTO، به نام روز جهانی جهانگردی نام‌گذاری شده است. این سازمان به دلیل اهمیت توجه به توسعه فناوری‌های نوین و تاثیر آن بر زندگی انسان مدرن، این روز را در سال ۲۰۱۸ به‌نام "گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک" به عنوان عمده‌ترین محور تحول و توسعه در هزاره سوم به منظور بهره مندی از ظرفیت های فناوری‌اطلاعات در ارائه سرویس‌های مورد نیاز گردشگران نام‌گذاری کرده است.
در شرایط کنونی تلفیق فعالیت‌های سنتی گردشگری با تکنولوژی برخط، یک ضرورت محسوب می‌شود که بدون شک عامل مهمی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و بهبود خدمات‌شهری و اجتماعی می‌باشد.
امید است بتوان با استفاده از ظرفیت‌های علمی و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و ارگان‌های دولتی به سمت دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار شهری پیش رفت.

علی صفری
شهردار قزوین

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات