لزوم اجرای کامل سیستم فاضلاب شهری در منطقه ۲ / رعایت حقوق شهروندی با اجرای ساخت و سازهای ایمن

لزوم اجرای کامل سیستم فاضلاب شهری در منطقه ۲ / رعایت حقوق شهروندی با اجرای ساخت و سازهای ایمن



لزوم اجرای کامل سیستم فاضلاب شهری در منطقه ۲ / رعایت حقوق شهروندی با اجرای ساخت و سازهای ایمن




سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

شهردار منطقه دو کرمان بر لزوم اجرای کامل سیستم فاضلاب شهری در سطح این منطقه خبر داد.
علی سعیدی با اشاره به مشکل تامین آب فضاهای سبز در سطح منطقه، افزود: برای تامین آب مورد نیاز فضاهای سبز با تعدادی از مالکان که در سطح منطقه چاه آب و تلمبه دارند، مذاکراتی صورت گرفت و یکی از مالکان در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

شهردار منطقه دو کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ساخت و سازهای زیاد در سطح این منطقه، گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در این منطقه با آن مواجه هستیم، این است که مالکان به ایمنی کارگاه‌های ساختمانی حین ساخت و ساز توجه ندارند و علاوه بر ایجاد خطراتی برای شهروندان، سبب سدمعبر و مشکل در تردد شهروندان نیز می‌شوند.
سعیدی ادامه داد: تخلیه خاک و نخاله‌های ساختمانی در حین ساخت و ساز از دیگر موارد عدم توجه  به حقوق شهروندی است که از شهروندان می‌خواهیم به این امر مهم توجه جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه متاسفانه این اقدامات سبب نازیبایی چهره شهر می‌شوند، از برخورد ماموران واحد اجرائیات شهرداری با این مالکان خبر داد و گفت: انتظار داریم مردم در این خصوص با شهرداری همکاری داشته باشند تا تعطیلی و توقفی در کار ساخت و سازش آنها صورت نگیرد.
شهردار منطقه دو افزود: مشکل دیگر موجود در منطقه که به مرور زمان به تهدید تبدیل می‌شود، عدم اجرای کامل سیستم فاضلاب شهری است که از متولیان امر خواهشمندیم برای اجرای کامل و توسعه این سیستم، به ویژه در مناطق یک و دو شهری چاره‌ای بیندیشند.
وی تاکید کرد: با توجه به تراکم بالای ساخت و ساز جدید در منطقه دو، این مشکل تا نرسیدن به مرحله بحرانی باید هر چه سریع‌تر رفع شود.
سعیدی با بیان اینکه در هر شهر معمولا در یک منطقه، تراکم بالا دیده می‌شود، گفت: در این خصوص ضلع جنوبی بولوار جمهوری (حدفاصل بولوار جمهوری تا اراضی کاظم‌آباد)، شهرک الهیه، همتی‌فر و بولوار امام رضا (ع) مستعد برای انبوه‌سازی است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در محدوده‌های یاد شده می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، ادامه داد: بر همین اساس طرح تفضیلی در حال انجام است.
شهردار منطقه دو با اشاره به اینکه در بحث ترافیکی کم‌ترین مشکل را در این منطقه داریم، افزود: اما بر اساس زیرساخت‌هایی که داریم، سرانه آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی در محدوده‌های یاد شده کم است که متولیان باید در این حوزه کار کنند.
وی بر توجه جدی به زیرساخت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب یکی از این زیرساخت‌هاست.


نجمه ابراهیمی‌نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات