طرح اجرای خطوط اتوبوسBRT و رینگ دوچرخه سواری در اهواز

طرح اجرای خطوط اتوبوسBRT و رینگ دوچرخه سواری در اهواز

مجری طرح های ترافیکی شهرداری اهواز از اجرای طرح های اتوبوسBRT و رینگ دوچرخه سواری در اهواز در آینده خبر داد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز؛ صالح عبداللهی گفت: با توجه به گسترش شهر در دنیای امروز و ازدحام خودروها و عوارض پیش رو از قبیل ترافیک سنگین، افزایش آلودگی هوا، اتلاف وقت شهروندان و... در کشورهای پیشرفته از گزینه های دیگری جهت شبکه حمل و نقل بهره می برند که از جمله می توان به طرح های BRT و رینگ دوچرخه سواری اشاره کرد.
مجری طرح های ترافیکی شهرداری اهواز در خصوص طرح خطوط اتوبوس هایBRT اظهار کرد: مطالعات این طرح به همت آقای کتانباف در سال ۹۱ آغاز و بخش عمده ی مطالعات آن در همان مقطع به اتمام رسید. در این مطالعات، ۲ پایانه و چند ایستگاه پیش بینی شده است. اخیراً مطالعات ایستگاه ها توسط اداره مطالعات معاونت حمل و نقل ترافیک تکمیل و بروز رسانی شده است. یکی از مشکلات در اجرای این طرح، موضوع تملک برای احداث پایانه ها و ایستگاه هاست که امیدواریم با همکاری بین بخشی این مشکل حل شود.
عبداللهی به ضرورت استفاده از دوچرخه به عنوان جایگزین خودرو در شهر اشاره کرد و گفت: اکنون دوچرخه در شهرهای توسعه یافته به عنوان یکی از وسایل پرتردد و آسان از سوی شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد. گسترش استفاده از دوچرخه به جای خودرو علاوه بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا، تردد سریع و آسان شهروندان را در پی خواهد داشت.
مجری طرح های ترافیکی شهرداری اهواز با اشاره به پیشینیه طرح خطوط دوچرخه سواری ادامه داد: مطالعات این طرح نیز در سال ۹۱ (دوره قبلی مدیریت آقای کتانباف در شهرداری اهواز) انجام شد. این طرح در درجه اول جنبه های ورزشی، تفریحی داشته و پس از آن مقوله فرهنگ سازی در زمینه جایگزینی استفاده دوچرخه به جای خودرو در مسافت های کوتاه در بین شهروندان مد نظر است.
وی ادامه داد: طبق این طرح، مسیر ویژه دوچرخه سواری از پل شهید دقایقی(پل سوم) آغاز و به پل سفید ختم می شود. فاز دوم این طرح شامل خط ویژه از پارک مالیات تا میدان کارگر پیش بینی شده است. در صورت استقبال شهروندان، مسیرهای بیشتری ویژه این موضوع پس از مطالعات لازم، پیش بینی می شود.
صالح عبداللهی از تکمیل رینگ های ترافیکی اصلاح هندسی در گره های ترافیکی و ایجاد پارک ترافیک به عنوان دیگر طرح های در دست اجرای شهرداری اهواز نام برد و در خصوص پارک های ترافیکی افزود: در این پارکها آموزش شهروندی در راستای مسائل ترافیکی، علائم راهنمایی و رانندگی و...برای اقشار مختلف ارائه می شود که از جمله آن ها می توان به پارک سوسن در منطقه هشت و پارک مالیات در منطقه چهار اشاره کرد.
وی با اشاره به ماموریت خود اذعان کرد: پیگیری پروژه های ترافیکی از آغاز تا پایان و کمک به رفع موانع و مشکلات پروژه در کنار معاونت حمل و نقل و ترافیک از جمله وظایف محول شده به اینجانب از طرف شهردار اهواز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات