تشریح جزییات برنامه نذر کتاب از بخش های جنبی برنامه شب های بین الحرمین

تشریح جزییات برنامه نذر کتاب از بخش های جنبی برنامه شب های بین الحرمین

به گزارش امور ازتباطات، احمد سراج، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اهواز جزییات غرفه نذر کتاب را تشریح کرد.

سراج اظهار داشت: برنامه شب های بین الحرمین یکی از برنامه های مناسبتی است که همه ساله شهروندان بسیاری جهت عزاداری سرور و سالار شهیدان در آن شرکت می کنند. ماه ها قبل و در جریان جلسات هم اندیشی و برنامه ریزی جهت برگزاری باشکوه این برنامه، به یک جمع بندی رسیدیم و آن این بود که در قالب برنامه شب های بین الحرمین، خدمات فرهنگی بیشتری به شهروندان ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از این طرح ها نذر کتاب بود. در راستای ترویج و گسترش فرهنگی کتاب خوانی و مطالعه، مقرر شد تعدادی کتاب به شهروندان جهت مطالعه اهدا کنیم و از آن ها بخواهیم پس از مطالعه جهت استفاده دیگران آن ها را برگردانند و یا خود، کتاب را به دیگران هدیه دهند. از همان شب اول برگزاری برنامه شب های بین الحرمین، این غرفه با استقبال بی نظیری روبرو شد.

سراج ادامه داد: در طول ۱۱ شب برنامه بین الحرمین، بیش از ۱۵۰۰ جلد کتاب به مردم اهدا شد. و جالب آن که شهروندان ۸۴۰ جلد کتاب، خودشان به این غرفه جهت پخش و توزیع میان دیگر شهروندان اهدا کردند و این موفقیت بسیار بزرگی است. در واقع غرفه نذر کتاب، به نوعی یک محوریت و مرکزیتی در راستای گسترش موضوع مطالعه در میان شهروندان پیدا کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به آن که اعتماد به شهروندان یکی از رموز موفقیت در عرصه فرهنگی است، بنای آن را داریم که در دیگر برنامه های مناسبتی، غرفه نذر کتاب را به عنوان یک حرکت موفق فرهنگی در دیگر برنامه ها درنظر بگیریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات