مراسم گرامیداشت سالروز ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی + تصاویر

مراسم گرامیداشت سالروز ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی + تصاویر

IMG ۴۳۲۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس، مراسم گرامیداشت سالروز ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی با حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان ناحیه مقاومت بسیج، نیروهای آتش نشان و تعدادی از دانش آموزان آموزشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

در این مراسم از پرسنل آتش نشانی شهرداری طبس ، پرسنل آتش نشانی راه آهن شرق و پرسنل آتش نشانی فرودگاه تجلیل شد.

مسئول واحد آتش نشانی و ایمنی شهرداری طبس در ابتدای مراسم با ارائه گزارشی از حوادث صورت گرفته در شش ماهه اول سال ۹۷ گفت: در ایستگاه شماره یک ۱۴۶ فقره و در ایستگاه دو ۱۱۸ فقره حادثه رخ داده که نسبت به سال قبل افزایش آماری نداشته است.

حق گوی افزود: یکی از کارهای فرهنگی خوبی که انجام شد توزیع ۵۰۰۰ سی دی آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان در مدارس و خانواده ها بود که بازخورد مثبتی داشته است.

شهردار طبس با خیرمقدم به حضار و تبریک روز آتش نشانی و ایمنی اظهار داشت: نامگذاری این روز بدین خاطر است که در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

مجید بهارستانی در ادامه افزود: هدف از گردهم آیی امروز این است که از زحمات عزیزان آتش نشان قدردانی کنیم و یاد و خاطره شهدای آتش نشان را گرامی می داریم و از همه مردم می خواهیم که برای جلوگیری از هرگونه حادثه، موارد ایمنی را رعایت کنند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس با بیان خاطراتی از فداکاری و از خودگذشتگی آتش نشانان گفت: ایثار و فداکاری در فرهنگ دینی و اسلامی ما جایگاه بسیار بالایی دارد. نهضت امام حسین و یارانش بزرگترین الگوی ایثار و فداکاری است. آتش نشانان بخاطر ماهیت شغل و حرفه شان همواره در معرض خطر و حادثه قرار دارند و انجام وظیفه در این شغل نوعی ایثار و فداکاری است. برای کاستن از حجم حوادث لازم است که فرهنگ سازی و آموزش نکات ایمنی بیشتر مورد توجه باشد.

در پایان این مراسم دانش آموزان حاضر در مراسم اشعاری در در ستایش آتش نشانان خواندند و با اهدای شاخه گل روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طبس مسینا

    منبع خبر

    شهرداری طبس  مسینا

    شهرداری طبس مسینا

    شهرداری طبس مسینا یک شهرداری در شهر درمیان می باشد

      نظرات