شهرداری مشهد باید با قدرت به حوزه ایمنی ورود پیدا کند/ استانداری،  ...

شهرداری مشهد باید با قدرت به حوزه ایمنی ورود پیدا کند/ استانداری، ...

شهرداری مشهد باید با قدرت به حوزه ایمنی ورود پیدا کند/ استانداری، ابزارهای لازم برای تحقق ایمنی را در اختیار مدیریت شهری قراردهد

رئیس شورای شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه شهرداری مشهد باید با قدرت به حوزه ایمنی ورود پیدا کند گفت: استانداری ، فرمانداری وسایر دستگاه های مرتبط ،ابزارهای لازم برای تحقق ایمنی را در اختیار مدیریت شهری قرار دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمد‌رضا حیدری، امروز در مراسم بهره‌برداری از ۸۰۰ قلم تجهیزات آتش‌نشانی که با حضور شهردار، اعضای شورای شهرمشهد و استاندار برگزار شد با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری جهت ارتقاء و کمک به آتش‌نشانان افزود: به برکت وجود بارگاه حضرت رضا(ع) شهر مشهد دارای بالاترین ظرفیت اقامتی کشور و اماکن عمومی متعدد است، بر همین اساس وجود ایمنی در این مکان‌ها بسیار مهم است لذا شهرداری مشهد باید با قدرت به این حوزه ورود کند.
وی با بیان اینکه اجرای ضوابط و مقررات سختگیرانه آتش‌نشانی ممکن است برای برخی از شهروندان، کسبه و اماکن اقامتی و سایر اماکن عمومی دشوار باشد، اظهار کرد: برای تامین ایمنی شهروندان ناگزیر به اجرای این ظوابط و مقررات هستیم و در این مسیر از استانداری، فرمانداری و دیگر نهادهای مرتبط می‌خواهیم تا ابزارهای لازم برای تحقق این امر را در اختیار مدیریت شهری قرار دهند.
وی با تجلیل از زحمات و فداکاری‌های آتش‌نشانان ادامه داد: آتش‌نشانان انسان‌هایی فداکار و پرتلاش هستند که جانشان را برای ایمنی و حفظ جان و مال مردم فدا می‌کنند.
رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شورای شهر، شهرداری و معاونت خدمات و محیط زیست شهری، سازمان آتش‌نشانی شهر مشهد از نظر ایمنی شرایط مناسبی دارد اما با این وجود وضعیت کنونی قانع‌ کننده نیست و باید ارتقاء داده شود.
حیدری با اشاره به اینکه تجهیزات سازمان آتش‌نشانی برای شرایط بحران است اما مدیریت شهری مشهد باید تلاش کند که با نظارت و کنترل دقیق، مانع از وقوع حادثه شود، اظهارکرد: در مدیریت بحران، وجود تجهیزات شرط لازم است اما در کنار دانش فنی، انگیزه و علاقه نیروی انسانی برای استفاده از این تجهیزات نیز نقش قابل توجهی دارد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات