مصمم هستیم در شهر تغییر ایجاد کنیم / آتش‌نشانی در خصوص ایمنی  ...

مصمم هستیم در شهر تغییر ایجاد کنیم / آتش‌نشانی در خصوص ایمنی ...

مصمم هستیم در شهر تغییر ایجاد کنیم / آتش‌نشانی در خصوص ایمنی ساختمان‌ها به شدت سختگیری کند

شهردار مشهد مقدس، با تاکید بر اینکه مصمم هستیم در شهر تغییر ایجاد کنیم و اینکار را خواهیم کرد، گفت: برای توسعه و پیشرفت شهر مشهد دستمان را به سوی همه آنهایی که دغدغه توسعه و پیشرفت شهر دارند دراز می کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، تقی‌زاده خامسی، امروز در مراسم بهره‌برداری از ۷ خودرو و ۸۰۰ قلم از تجهیزات آتش‌نشانی که به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی با حضور استاندار خراسان رضوی، شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد با تجلیل از جانفشانی و فداکاری آتش‌نشانان افزود: آتش‌نشانی از اهمیت ویژه‌ای در جامعه برخوردار است زیرا با جان و مال مردم سر وکار دارد به همین دلیل آتش‌نشانان محبوب‌ترین افراد میان مردم هستند .
وی با بیان اینکه با توجه به تجربه ۲۰ سال پیش به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از نزدیک با بحث ایمنی و آتش‌نشانی آشنایی دارم، اظهار کرد: ما وظیفه داریم تجهیزات و ماشین آلات آتش‌نشانی را به روز کنیم، اما آن چیز که مهمتر است، حضور هر چه سریعتر آتش‌نشانان در محل حادثه است زیرا حتی یک ثانیه زودتر رسیدن به محل می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد بر همین اساس اولویت اول ما در آتش‌نشانی، سریعتر رسیدن به محل حادثه است که آتش‌نشانی باید روی این موضوع جدی کار کند.
وی تصریح کرد: موضوع بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد تامین تجهیزات است اما این بدین معنی نیست که اگر ساختمان ۵۰ طبقه‌ای در شهر احداث شد آتش‌نشانی وظیفه دارد بالابری به این ارتفاع خریداری کند در حالی که هر روز ساختمان‌ها و مجتمع‌های بلند مرتبه احداث می‌شود و ما نمی‌توانیم هر روز تجهیزات خریداری کنیم بر همین اساس باید بحث پیشگیری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه بسیار متاسف می‌شوم وقتی می‌شنوم برخی برای دریافت پایانکار خواستار حذف بخش ایمنی ساختمان هستند، ادامه داد: خیلی‌ها وقتی با من صحبت می‌کنند از سخت‌گیری آتش‌نشانی در رعایت ایمنی گلایه دارند، در حالی که این سختگیری برای حفظ جان خود آنهاست و مردم نیز اگر آتش‌نشانان را دوست دارند نباید بگذارند در احداث ساختمان مباحث مربوط به ایمنی حذف و نادیده گرفته شود.
شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اهمیت ایمنی اماکن گفت: از همکارانم در آتش‌نشانی می‌خواهم که از بحث ایمنی در ساختمان‌ها نگذرند و به شدت در راستای رعایت ایمنی سختگیری کنند، بگذارید ناراحت شوند اما ایمنی مهمتر است.
وی افزود: در حال حاضر آمار و اطلاعاتی که از ساختمان‌ها و اماکن نا ایمن مشهد وجود دارد سطحی است، لذا از همکارانم در سازمان آتش‌نشانی خواسته‌ام که از وضعیت ساختمان‌ها به ویژه اماکن عمومی گزارشی دقیق و عمیق تهیه کنند تا ببینیم از نظر ایمنی در چه وضعیتی قرارداریم، زیرا معتقدم ساختمان‌های اداری، مدارس و مجتمع‌های تجاری شهر مشهد از نظر ایمنی دچار مشکل هستند.
وی اضافه کرد: در این راستا دستگاه قضایی به ما قول کمک داده‌اند تا برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها مشکل ایجاد نشود.
وی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم به بحث پیشگیری و رعایت ایمنی توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد حوادث و اتفاقات ناگوار کمتری باشیم.
تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه اگر در خصوص وضعیت فضای سبز، تمیزی، نظافت و نشاط شهر ادعایی وجود داشته باشد، می‌توانیم پاسخ دهیم، اظهارکرد: اما در موضوعات دیگری که به شهر ارتباط دارد تنها هستیم ما نمی‌خواهیم شهرداری مشهد دائم برای انجام هر کاری در شهر با فرد یا دستگاهی درگیری داشته باشد.
شهردار مشهد ادامه داد: ما خیابانی را احداث می‌کنیم و اگر یکی می‌آید و آن را مسدود می‌کند، نمی‌توانیم که برویم برای باز کردن آن دعوا کنیم، بر همین اساس از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم شهرداری را کمک کنند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات