بهره‌برداری از ۲۵۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت در سال جاری / هدفگذاری  ...

بهره‌برداری از ۲۵۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت در سال جاری / هدفگذاری ...

بهره‌برداری از ۲۵۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت در سال جاری / هدفگذاری افتتاح ۵ هزار مسکن ارزان قیمت در این دوره از مدیریت شهری

معاون اقتصادی شهردار مشهد از آمادگی لازم جهت صدور پروانه رایگان در ازای همکاری کلیه نهادها و دستگاه‌ها مانند آستان قدس رضوی، بنیاد جانبازان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ... با ارائه زمین برای تحقق ساخت مسکن ارزان قیمت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی با اشاره به عملکرد شهرداری در دوره‌های گذشته، عنوان کرد: با بررسی کارنامه مدیریت شهری در دوره قبلی می‌توان گفت هیچگونه قرارداد مشارکتی در عرصه مسکن توسط شهرداری بسته نشده و تنها به حوزه‌های تجاری و اداری بسنده شده است.
وی افزود: لذا با توجه به اینکه دغدغه اصلی این معاونت رونق و توسعه مناطق شهری است اقدام به ارائه لایحه ساخت ۲۱۰۰ واحد مسکونی ارزان قیمت به مساحت ۱۵۸ هزار و ۴۳۴ متر مربع و اعتبار ۵۴۳ میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان در مناطق کم برخوردار شهر به شورا نمودیم.
خواجه نائینی اذعان داشت: این پروژه با اختصاص سهم ۱۳درصدی به شهرداری تصویب و برای اجرا به بخش خصوصی واگذار گردید. تحقق این چنین پروژه‌هایی مزیت‌های فراوانی از جمله جلوگیری از حاشیه‌ نشینی، مقابله با ریزدانگی زمین‌ها، ایمن‌سازی و استحکام بناهای شهر را به دنبال دارد. پروژه‌ای که مزید کمک به اقشار آسیب‌پذیر در این مناطق خواهد بود.
وی ادامه داد: تصویب دومین پروژه ساخت مسکن ارزان قیمت در منطقه شاملو، افق روشن و گام موثر شهرداری در مبلمان شهری خواهد بود، امری که از اواخر سال گذشته با آغاز به‌ کار پروژه‌های علویه با ۱۸۰ واحد و رسالت با ۲ هزار واحد، عرصه را برای موفقیت پروژه‌های مشارکتی در حوزه مسکن را نمایان ساخته است.
معاون اقتصادی شهردار مشهد در ادامه اظهار داشت: قریب به ۱۲ سال است قراردادهای مشارکتی در حوزه‌ی مسکن ارزان قیمت در شهرداری شکل گرفته و به دنبال آن قرارداد ۴ هزار واحد مسکونی که تاکنون بهره‌برداری از یک هزار و ۵۰۰ واحد تحقق یافته، در شهرداری بسته شده است که با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی ۲۵۰۰ پروژه باقی مانده، نوید بهره‌برداری از این پروژها در سال جاری را می‌دهیم.
خواجه نائینی در خصوص سیاست‌های شهرداری در بحث مسکن ارزان قیمت، بیان کرد: در حال حاضر هدف‌گذاری شهردار مشهد در حوزه ساخت و ساز مسکن‌های ارزان قیمت، رقمی بالغ بر ۵ هزار واحد است که در این دوره و مدت ۴ سال به بهره‌برداری خواهد رسید، پروژه‌ای که با اطمینان خاطر، تاثیر بسزایی در کاهش قیمت تمام شده مسکن در مناطق و افزایش قدرت خرید شهروندان خواهد داشت.
وی ضمن تاکید بر آمادگی این حوزه در امر مشارکت در ساخت و ساز مسکن، خاطرنشان کرد: ما آمادگی لازم جهت مشارکت با نهادها و ارگان‌هایی که دارای زمین در بستر داخلی شهر می‌باشند را داریم. با توجه به قیمت‌های گزاف مسکن و عدم ایمنی منازل شهری، در هر منطقه از شهر با ارائه رایگان زمین و حمایت شهرداری در صدور پروانه ساخت، می‌توان به ایمن‌سازی و جلوگیری از ساخت و ساز املاک غیر مستحکم کمک نمود، همچنین این الگوبرداری سبب ترویج زیباسازی منازل، افزایش ارزش منطقه‌ای و ایمن‌سازی شهر می‌گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات