پیام شهرداری قم به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی

پیام شهرداری قم به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی

به گزارش شهرنیوز، شهرداری قم با صدور پیامی فرارسیدن هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی را به جامعه آتش نشانان تبریک گفت.
متن پیام شهرداری قم به این شرح است:
آتشنشانی شغل نیست بلکه عشق به خدمت و انسانیت است. گذشتن از خود، دلاوری و رشادت در مسیر حفظ جان دیگران است و کسانی که در این راه قدم میگذارند جان خود را در معرض خطر قرار می دهند تا دیگران در آسایش باشند.
آتشنشانان در جایگاه سرباز حافظ جان و مال مردم هستند؛ همانگونه که سربازان و نیروهای مسلح در مرزها حافظ تمامیت ارضی کشور هستند، آتشنشانان نیز در شهرها، روستاها و جاده ها خود را به خطر می اندازند تا جان و مال مردم در خطر نیافتد.
مساله ای که به مناسبت این روز باید مد نظر داشت این است که پیشگیری و آموزش در اولویت فعالیت های آتشنشانی قرار گیرد. همانگونه که امروز آموزش های عمومی در جامعه افزایش یافته در زمینه ایمنی و آتش نشانی نیز باید آگاه سازی عمومی در اولویت قرار گیرد. مهم ترین بعد حفظ جان و ایمنی مردم در همین مساله نهفته است؛ ابعاد ایمنی ساختمان ها، اماکن، خودرو و حتی ایمنی شخصی باید به مردم اطلاع رسانی شده و نهادهای فرهنگساز و قانونگذار نیز در زمینه متخلفان در زمینه حفظ شاخص های ایمنی باید جدی تر عمل کنند. اگر شهر ایمن باشد و مردم آگاه شوند قطعا خسارات جانی حوادث بسیار اندک تر از امروز خواهد بود.
شهرداری قم ضمن تبریک این روز به تمام خدمتگذاران مردم در مجموعه سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی و گرامیداشت یاد شهدای آتشنشان، از خداوند متعال توفیق روزافزون ایشان در جایگاه خدمت و سربازی ملت را خواهان است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات