تهیه نقشه ایمنی بازار تاریخی کرمان در حال انجام است/«شهر ایمن و تاب آور» شعار امسال سازمان آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی:

تهیه نقشه ایمنی بازار تاریخی کرمان در حال انجام است/«شهر ایمن و تاب آور» شعار امسال سازمان آتش‌نشانی

سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: تهیه نقشه ایمنی بازار تاریخی و بافت قدیم شهر کرمان توسط همکاران سازمان آتش‌نشانی در حال انجام است.

علی عسکری شعار امسال سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان را «شهر ایمن و تاب‌آور» عنوان کرد و گفت: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص کارگروه‌هایی تشکیل شده است، افزود: یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه بررسی کارگاه‌های ساختمانی در سطح شهر است که بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام مهندسی و دادگستری بر روند کار آنها نظارت کرده، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اخطار داده و در صورت عدم رفع آن نسبت به پلمب آن کارگاه اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان از تشکیل کارگروه بازدید از اماکن عمومی و حساس شهر خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد بازدید انجام و موارد ناایمن به مسئولان امر اعلام شده است که  حداکثر دو ماه فرصت دارند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

عسکری با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ هر ساختمان بالای سه طبقه و ساختمان تجاری بالای ۲۵ متر که در شهر کرمان ساخته می‌شود باید حتما از این سازمان استعلام گرفته و نقشه‌های آن بررسی شوند، گفت: از ابتدای امسال ۳۵۰ مورد پروانه ساختمانی بررسی و دستورالعمل ایمنی برای مالکان صادر شده است که باید به آن عمل کنند.

وی همچنین از ۳۰۰ مورد مشاوره ایمنی به شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و

با بیان اینکه تهیه نقشه ممیزی ایمنی شهر کرمان تهیه شده و در دسترس این سازمان است،اضافه کرد: تهیه نقشه ایمنی بازار تاریخی و بافت قدیم شهر کرمان نیز توسط همکاران در حال انجام است.

عسکری ادامه داد: در جهت ارتقای توان عملیاتی کارکنان این سازمان مانورهای مختلف و متعددی با همکاری ارگان‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و بیمارستان‌ها در طول سال به طور متداول انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واحد آموزش این سازمان با دو رویکرد برون و درون سازمانی فعالیت می‌کند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰۰ نفر از شهروندان، دانش‌آموزان و کارمندان دولت اصول ایمنی و آتش‌نشانی را فرا گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گفت: در بخش برون سپاری نیز کارکنان این سازمان تمامی آموزش‌های تخصصی و به روز را توسط اساتید ملی فرا گرفته‌اند و در طول سال نیز این دوره‌ها ادامه دارد.

عسکری همچنین از افزایش شیرهای هیدرانت در شهر کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی نقاط پر تردد شهر به شیر هیدرانت مجهز شده‌اند.

نجمه ابراهیمی‌نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات