۷خودرو و۸۰۰ قلم تجهیزات آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسید/ رونمایی از ۹۲  ...

۷خودرو و۸۰۰ قلم تجهیزات آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسید/ رونمایی از ۹۲ ...

۷خودرو و۸۰۰ قلم تجهیزات آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسید/ رونمایی از ۹۲ ماشین مکانیزه حمل پسماند با هزینه ۲۲ میلیارد تومان

همزمان با هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ۷ خودرو ۸۰۰ قلم تجهیزات آتش‌نشانی با حضور شهردار مشهد به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، خلیل‌الله کاظمی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در مراسم بهره‌برداری از تجهیزات و رژه آتش‌نشانان و ماشین‌آلات آتش‌نشانی که با حضور شهردار مشهد، استاندار و رئیس و اعضای شورای شهر مشهد به مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد، گفت: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده و با هزینه حدود ۱۴ میلیارد تومان شاهد بهره‌برداری از ۷ دستگاه خودرو آتش‌نشانی بودیم.
وی افزود: در کنار این خودروها ۸۰۰ قلم تجهیزات آتش‌نشانی نیز رونمایی و طی دو ماه آینده بزرگترین خودرو بالابر آتش‌نشانی در کشور با ارتفاع ۷۲ متر که خریداری شده است به ناوگان آتش‌نشانی شهرداری مشهد اضافه خواهد شد.
کاظمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از حریق اظهار کرد: در این راستا ساختمان‌های رده جیم و دال مکلف به استفاده از پوشش‌های ضد حریق برای اولین بار در کشور است که ایمنی خوبی را در این ساختمان‌ها ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به وجود ۱۲۶ هزار واحد صنفی در مشهد و وقوع حریق در۱۹۰۰ مورد از این واحدهای صنفی در سال گذشته، با تصویب شورای شهر مشهد تمامی واحد‌های صنفی مشهد مکلف به دریافت تائیدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی در زمان تمدید و یا گرفتن پروانه شده‌اند که تا کنون ۶۸۰۰ واحد صنفی این تائیدیه را دریافت کرده‌اند.
کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ ساختمان بلندمرتبه دارای مدیریت بحران هستند، افزود: معتقدیم اگر هسته مرکزی مدیریت بحران در مجتمع‌ها و ساختمان‌های بزرگ ایجاد شود از بسیاری از حوادث پیشگیری خواهد شد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه کار کردن در حضور تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد که خود اشراف و تجربه کامل در مدیریت شهری به ویژه حوزه خدمات شهری را دارند، سخت است، اظهار کرد: امیدواریم امسال شاهد اقدامات خوبی در حوزه شهر به ویژه خدمات شهری باشیم که در همین راستا امروز از ۹۲ دستگاه خودرو مکانیزه جمع‌آوری پسماند با هزینه ۲۲ میلیارد تومان رونمایی شد.
وی با اشاره به این موضوع که ۱۳ میلیارد تومان از هزینه خرید این خودروها را بخش خصوصی و ۹ میلیارد تومان دیگر را سازمان پسماند شهرداری مشهد تامین کرده است، گفت: قبل از این هر ساله برای تامین خودروهای جمع‌آوری پسماند، در بودجه شهرداری مشهد ردیفی اختصاص پیدا کرده و خودروها برای استفاده به بخش خصوصی تحویل داده می‌شد که این موضوع راندمان کار را کاهش داده بود لذا به دنبال این بودیم که ماشین آلات مورد نیاز توسط خود پیمانکاران تامین شود که خوشبختانه این موضوع با موافقت شورای شهر اجرایی شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات