رونمایی از نرم افزار شهربین...

رونمایی از نرم افزار شهربین...

همزمان با روز تجلیل از فرماندهان شهید و روز آتشنشانی و ایمنی، از نرم‌افزار خدمات آنلاین شهروندی (شهربین)  در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ،معاونین شهردار و رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری یزد، تاج آبی رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: نرم افزار شهربین با رویکرد شهروند سپاری و شهروند محوری در تلاش است با استفاده از توان شهروندان یک شهر از طریق بستر های ارتباطی سهل الوصول به ساماندهی امور شهری بپردازد.

وی با بیان این مطلب که این اقدام گامی مهم در تحقق شهر هوشمند است، افزود این اقدام سرعت پاسخگویی و دسترسی مدیران شهری به نظرات مردم را افزایش داده و از طرفی شهروندان نیز می‌توانند انتقادات و نظرات خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با ارائه عکس به مدیران شهری انتقال دهند  همچنین از این سامانه در حوزه های مختلف مدیریت شهری مثل فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت پسماند، زیباسازی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و می توان بهره برد .

تاج آبی گفت : این نرم‌افزار که برای محیط IOS و اندروید تهیه، و با توجه به ویژگی تغییرات سریع و روز افزون حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنا شده است و برپایه منطق نوآوری باز و تولید محتوا توسط کاربر طراحی شده است.

وی افزود سامانه مدیریت شهری سامانه ای پویا برای مشارکت جویی شهروندان در رصد و معضلات شهری و سامانه ای جهت نظارت مردمی بر امور شهری در محیطی شفاف و تعاملی فراهم کرده است.

از جمله مزایای این سامانه  می­ توان به توانمند سازی شهروندان در ساختن شهری بهتر و مشارکت عمومی در مسائل شهری، الصاق مشخصات مکانی با توجه به GPS دستگاه به طور مستقیم در هر گزارش، نظرسنجی از کاربران ثبت شده ی سامانه قبل از تصویب و اجرای پروژه های شهری، گرفتن بازخورد نسبت به پروژ ه های در حال اجرا اشاره کرد.

لازم به ذکر است در این سامانه بعد از اخذ نظرات و ایده های مردمی نسبت به مسائل شهری، فرآیندهای متعددی در درون این سامانه رخ خواهد داد که از آن جمله می توان به گزارش گیری مدیریتی، ارزیابی و صحت سنجی نظرات اخذشده، رتبه بندی افراد شرکت کننده و… اشاره نمود

دانلود نرم افزار

.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات