شناسایی ۵۰۰ واحد تجاری و مسکونی ناایمن در منطقه ۸ مشهد

شناسایی ۵۰۰ واحد تجاری و مسکونی ناایمن در منطقه ۸ مشهد

شناسایی ۵۰۰ واحد تجاری و مسکونی ناایمن در منطقه ۸ مشهد

شهردار منطقه ۸ مشهد از شناسایی ۵۰۰ واحد تجاری و مسکونی ناایمن در منطقه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ‌حجت فرقانی در دیدار با آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۴ آتش‌نشانی مشهد ضمن ‌تبریک و خداقوت به پرسنل خدوم و از جان‌ گذشته آتش‌نشانی، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حادثه قطار نیشابور و‌‌ دیگر شهدای این سازمان گفت: ‌‌در‌ زندگی امروزی به ‌‌خصوص با‌ وضعیت رو به توسعه‌ای که در شهرها و کلان‌شهرها‌ شاهدش هستیم، اگر تلاش‌های صادقانه نیروهای زحمتکش آتش‌نشانی نباشد، بی‌تردید اتفاقات زیادی را در سطح شهر شاهد خواهیم ‌‌بودیم.
وی با اشاره به در مرکزیت شهر قرار داشتن ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۴، بافت قدیمی بخشی از منطقه تحت‌پوشش این ایستگاه، به ‌علاوه حضور حجم زیادی از ‌زائران و مسافرانی در منطقه اظهار داشت: قدیمی بودن بخشی از بافت‌ منطقه،‌ در مرکزیت قرار داشتن و گره‌های‌ ترافیکی، ساخت‌و‌سازها و بلند‌مرتبه‌سازی‌ها و ... در مواقع ‌خطر امداد‌رسانی را به ‌شدت برای نیروهای خدوم آتش‌نشانی سخت می‌کند.
فرقانی در ادامه افزود: اولویت مدیریت شهری منطقه ارتقاء سطح ایمنی مراکز تجاری و اقامتی سطح منطقه است ‌از‌ همین‌ رو ‌به منظور تسهیل در کار نیروهای آتش‌نشانی تدابیری اندیشیده شده است.
شهردار منطقه ۸ مشهد تصریح کرد: از ابتدای امسال حدود۵۰۰ واحد تجاری-مسکونی ناایمن در منطقه شناسایی شده‌ که‌‌ شهرداری منطقه ۸ مشهد با همکاری سازمان آتش‌نشانی و ‌دستگاه ‌قضایی جلوی برخی مجتمع‌ها را پرده‌های اطلاع‌رسانی مبنی بر نا‌ایمن بودن آن ‌مجتمع نصب شده است.
وی گفت: از سویی به مالکان مجتمع‌ها اخطار و مهلت داده شده تا حداقل سیستم اعلام حریق را راه‌اندازی کنند که امید داریم تا پایان سال‌ هتل‌ها و مجتمع‌های بزرگ به‌ لحاظ رعایت موضوعات ایمنی، ساماندهی شوند که همین امر می‌تواند باری از دوش نیروهای آتش‌نشانی بردارد.
در ادامه این نشست سرپرست ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۴ نیز اظهار داشت: ‌کار آتش‌نشانان و خدمتی که مردم شهر ارائه می‌دهیم، کاری تیمی است. با اتحاد و یک‌دلی‌ تمام بچه‌های تیم آتش‌‌نشانی عملیاتی اجرایی می‌شود تا از خطرات و ‌حوادث بزرگتر جلوگیری گردد.
امید گندمکار، مسوول ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی با اشاره به خاص بودن ایستگاه‌های آتش‌نشانی مستقر در محدوده منطقه ادامه داد: یکی از توفیقات پرسنل ایستگاه‌های محدوده اطراف حرم، آماده‌باش در تمام ایام و مناسبت‌های خاص چون عاشورا، تاسوعا، ایام عید نوروز و... است؛ به‌ طوری که در این مناسبت‌ها دور ‌هر میدان و سر چهارراه بزرگ خودروهای آتش‌نشانی مستقر هستند تا در صورت وقع حادثه‌ای ‌به ‌سرعت وارد عمل شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: ‌بزرگترین هدف و‌ رسالت ما به ‌خصوص ایستگاه‌هایی که در محدوده خدمتشان حضور زائران آقا‌ علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) پررنگ‌تر است، این رسالت سنگین‌تر و کار از حساسیت بیشتری برخوردار است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات