۱۷میلیارد تومان راهسازی و زیرسازی در یک سال اخیر

۱۷میلیارد تومان راهسازی و زیرسازی در یک سال اخیر

سعید ابریشمی راد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز بیان کرد: شهرداری‌ها با بیش از۳۰۰نوع وظیفه محوله از بدو حیات تا ممات به عنوان بزرگ ترین نهاد خدماتی شناخته شده و در تمام ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعته به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر، در بیش از ۱۵۰ نقطه از مناطق مختلف شهر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان عملیات زیرسازی و راه‌سازی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: عملیات احداث و زیرسازی  معابر به طول۶۷کیلومتر و به مساحت یک میلیون و ۱۰۰هزار متر مربع انجام پذیرفته است.

شهردار کاشان عنوان کرد: حدفاصل تقاطع جاده نوش اباد تا جاده قدیم قم بطول ۱۰ کیلومتر همراه با ۱۶ پل بتنی آبرو، عملیات زیرسازی و۳کیلومتر آسفالت ریزی به ارزش ۱۰میلیارد تومان صورت گرفته است.

ابریشمی راد با اشاره به اینکه در منطقه کم برخوردار ناجی آباد۶۰هزار متر مربع زیرسازی انجام گرفته است یادآور شد: بلوار شهیدفارسی( به طول۲کیلومتر)، خیابان طلاییه و دانش( به طول۳کیلومتر)، خیابان آخوند کاشانی و خیابان‌های منتهی به آپارتمان‌های بلوار صنعت از دیگر مکان هایی بوده که در آن عملیات زیر سازی و راهسازی اجرا شده است.

پنج میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌های ورزشی هزینه شده است
ابریشمی راد با تاکید بر اهمیت ورزش در سلامت روح و جسم جامعه به ساخت سوله های ورزشی و چمن های مصنوعی  اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی لتحر با مساحت دو هزار و ۵۰۰متر مربع و با اعتبار دو و نیم میلیارد، مجموعه ورزشی شهرک۲۲بهمن به مساحت دو هزار متر مربع و اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان، ساخت چمن مصنوعی در دانشگاه کاشان، شروع عملیات ساخت چمن مصنوعی در محله چهل دختران فین، پارک شهید روحی حدفاصل خیابان طالقانی و امام، برنامه ریزی ساخت سه مورد چمن مصنوعی در راوند و ناجی آباد، ساخت چندین زمین تنیس خاکی  و ساحلی در پارک های مدنی، لاله، شهربانو، مهربانو از فعالیت های شهرداری در زمینه رشد زیرساخت های ورزشی است.

وی تصریح کرد: ساخت سالن ورزشی برای بانوان در خزاق و لتحر از دیگر برنامه های شهرداری در این زمینه است.
کلیددار شهر  در زمینه ساخت و توسعه زیر ساخت های فرهنگی گفت: احداث خانه های فرهنگ در مناطق کم برخوردار شهر با توجه به نیاز و کمبود این مکان ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

خانه های فرهنگ احداث می‌شود
این مقام مسئول در زمینه ساخت و توسعه مکان های فرهنگی به احداث سالن تخصصی تئاتر در فرهنگسرای مهر با ظرفیت ۶۰۰نفر ، توسعه فرهنگسرای فیض  و معراج اشاره کرد و گفت: ساخت خانه‌های فرهنگ در فین شروع شده و به زودی در انتهای بلوار صنعت، راوند، محله کوچه حسین پور در خیابان نطنز ساخت این خانه ها آغاز می شود.

وی همچنین به تملک خانه در منطقه لتحر و چهارراه امیریه اشاره کرد و از تبدیل آنها به خانه فرهنگ خبر داد.

توسعه و ساخت فضاهای سبز با ۸ میلیارد تومان اعتبار
ابریشمی راد در جمع نمازگزاران بیان کرد: در یک سال گذشته در زمینه توسعه و ساخت فضای های سبز هشت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه فضای سبز ورودی  شهرکاشان به مساحت هفت‌هزار متر مربع انجام شده است تصریح کرد: احداث چهار پارک محلی به متراژ چهار هزار مترمربع در ناجی آباد، احداث پارکی بزرگ به اسم بوستان اهل قلم در محدوده فاز دو ناجی آباد و بلوار امام رضا(ع) به مساحت۱۷ هزار متر مربع، احداث بوستان بنفشه در فاز یک ناجی آباد و همچنین ساخت بوستانی  در لتحر و حاشیه شهرک۲۲بهمن در دستور کار قرار دارد .

شهردار کاشان در خصوص ضرورت تامین منابع آب پایدار جهت استفاده در فضای سبز به  استفاده از پساب شهری اشاره کرد و گفت: فاز اول خط انتقال لوله از تصفیه خانه تا بلوار قطب راوند به طول ۵.۵ کیلومتر با اعتبار دو میلیارد تومان افتتاح شده و فاز دوم این پروژه از مخزن بلوار قطب تا انتهای بلوار امام رضا(ع) به طول۹کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

ابریشمی راد  تاکید کرد: ۹هزار متر مربع کف سازی و ۵هزار و ۵۰۰ متر مربع بدنه سازی در بافت تاریخی صورت گرفته است.

وی در زمینه ارتقای بهره وری و کاهش هزینه ها نیز متذکر شد: در این زمینه ۲۴میلیارد تومان صرفه جویی شده و از هزینه های غیر ضروری اجتناب کرده ایم.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات