«پارک سالمندان» در اختیار شهروندان ارشد شهر

«پارک سالمندان» در اختیار شهروندان ارشد شهر

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: در هفته سالمندان ضلع جنوبی پارک بستر زاینده رود حدفاصل پل‌های خواجو و بزرگمهر به نام «پارک سالمندان» نام گذاری می‌شود.

مرتضی رشیدی اظهارکرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند، همچنین در آموزههای دینی و ملی تکریم سالمندان همواره مورد توجه قرار گرفته است، شهرداری اصفهان در هفته سالمندان تلاش کرد تا علاوه بر برنامه‌های نرم افزاری، رویدادی را به صورت سخت‌افزاری رقم بزند.

وی با بیان اینکه اداره توسعه فرهنگ سلامت مناسب‌سازی یکی از پارک‌های شهر ویژه سالمندان را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در هفته سالمندان مسیر ضلع جنوبی پل خواجو تا پل بزرگمهر به نام «پارک سالمندان» نام گذاری می‌شود، همچنین مناسب‌سازی این مسیر نیز با همکاری شهرداری منطقه شش و مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در دستور کار قرار گرفته تا الگویی برای مناسب‌سازی سایر پارک‌های سطح شهر اصفهان شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در هفته سالمندان طرح‌های تبلیغاتی با موضوع تکریم و اهمیت نقش سالمندان در خانواده و اجتماع آماده شده است، گفت: تعداد ۱۵۰ تک پایه بتنی تبلیغاتی در ابعاد یک در دو متر با موضوع نقش سالمندان در جامعه و خانواده همچنین اهمیت تکریم شهروندان ارشد شهر در معابر اصلی شهر نصب می شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته سالمندان برنامه‌های متنوع ورزشی، تفریحی، فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده که امیدواریم مورد توجه و رضایت سالمندان قرار گیرد.

اجرای طرح رایگان پایش سلامت در اصفهان

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان نیز در خصوص مناسب سازی مسیر ضلع جنوبی پل خواجو تا پل بزرگمهر به ایمنا گفت: در هفته جاری مناسب سازی ضلع جنوبی پارک حاشیه زاینده رود حدفاصل پل های خواجو و بزرگمهر به صورت پایلوت از اطراف ساختمان هنرمندان آغاز و نام گذاری «پارک سالمندان» انجام می‌شود تا اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آینده شهرداری در نظر گرفته شود.

فریناز تولاییان اظهارکرد: برای مناسب‌سازی پارک سالمندان، تمام پیاده روها، نوع صندلی‌های پارک، فضاسازی، المان‌های شهری و زیباسازی فضای این پارک مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: صندلی‌های پارک به گونه‌ای مناسب‌سازی می‌شود که سالمندان به راحتی امکان استفاده از آن را داشته باشند، همچنین رمپ های معابر راحت با شیب استاندارد برای سالمندان مناسب‌سازی و فضاسازی خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در هفته سلامت قلب ویژه برنامه‌ مشارکتی به همت اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان و با مشارکت بیمارستان چمران، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن سلامت قلب روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه در قسمت ضلع جنوبی پل خواجو برگزار خواهد شد؛ در این ویژه برنامه، غرفه‌هایی در ضلع جنوبی میدان خواجو دایر و پایش سلامت با حضور پزشکان متخصص به صورت کاملاً رایگان ویژه عموم شهروندان انجام می‌شود.

تولاییان برگزاری همایش پیاده روی ویژه هفته سلامت را نیز از دیگر برنامه های اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان در هفته‌جاری برشمرد و اظهارکرد: این پیاده روی روز جمعه ۱۳ مهرماه از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح با مشارکت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان بیمارستان چمران و اعضاء خیریه سلامت قلب در جاده سلامت ناژوان برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات