افتتاح خانه هنرمندان ایلام؛

با حضور هنرمندان، مسئولین، اعضای شورای شهر و شهردار ایلام برگزار شد :

افتتاح خانه هنرمندان ایلام؛

شهردار ایلام: برای تغییر چهره غمناک ایلام، نیازمند هنرآفرینی هنرمندان ایلامی هستیم

شهرداری ایلام در کنار فعالیت های عمرانی و توسعه ی زیرساخت های شهری که به سرعت درحال گسترش است، با همکاری اعضای  شورای شهر ایلام، برای نخستین بار در قامت حامی هنرمندان بومی حوزه های مختلف هنری، اقدام به افتتاح خانه ی هنرمندان شهر ایلام نموده که بی شک از مطالبات و دغدغه های هنرمندان ایلامی بوده و هست .

حال با افتتاح این خانه در مجموعه فرهنگی تفریحی چغاسبز ایلام، زمینه ارتباط مستقیم و صمیمانه مردم با هنرمندان فراهم گشته تا این هنرمندان در فضایی همگانی بتوانند آثار بصری و موسیقیایی خود را در معرض استفاده عموم قرار دهند .

در مراسم افتتاح خانه هنرمندان ایلام، دکتر طالب صادقیان، شهردار  ایلام، طی سخنانی درخصوص آشنایی هرچه بیشتر با فعالیت های این خانه هنری، مطالبی را ایراد کرد .

این مراسم که با حضور شهردار ایلام، اعضای شورای شهر، هنرمندان حوزه های مختلف هنری و جمعی از مسئولین در مجموعه تفریحی چغاسبز برگزار شد، نوید بخش روزهای روشنی برای هنرآفرینی مردمان این دیار هنرپرور است .

در ابتدای این مراسم، دکتر صادقیان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، ایلام را قدمگاه زائرین حسینی و سرزمینی برشمرد که خاکش به خون شهدای هشت سال دفاع مقدس متبرک شده است .

وی با اشاره به رشادت ها و حماسه آفرینی مردم ایلام در جنگ تحمیلی گفت: مردم ایلام بواسطه همین حماسه آفرینی ها لایق بهترین ها هستند و هدف ما در مجموعه مدیریت شهری ایلام نیز، ارتقای جایگاه ایلام در سطح کشور است .

وی ادامه داد: استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف منابع نفت و گاز کشور است اما متاسفانه سهمی ناچیز از این منابع عاید استان می شود که هرگز جوابگوی نیازهای ایلام نبوده و نیست .

شهردار ایلام تصریح کرد:در حوزه ی گردشگری، استان ایلام ظرفیت های بسیار خوبی دارد که نه تنها در کشور، بلکه حتی در جهان کم نظیر است؛ بااین وجود متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت ها، آن چنان که باید و شاید بهره برداری کنیم .

دکتر صادقیان، پتانسیل ها و منابع حوزه انسانی استان را بسیار مستعد و توانمند برشمرد و گفت: استان ایلام دارای ظرفیتهای انسانی متخصص و متعهدی در حوزه های مختلفی از جمله حوزه ی هنری می باشد که تاکنون در راستای توسعه ی شهری از جلوه های هنر آفرینی این افراد با استعداد و توانمند استفاده نشده است و همین امر یکی از دلایل اصلی تبدیل چهره شهری ایلام، به شهری غمناک و بی روح گشته است .

این مسئول در ادامه، به مشکلات متعددی که شهر ایلام با آن ها روبروست اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون در ایلام، در حوزه زیرساختهای عمرانی، فضای سبز استاندارد و فضاهای فرهنگی و تفریحی مناسب شهری، با استاندارهای کشور و جهان فاصله زیادی داریم و تمامی تلاش مجموعه شهرداری ایلام بر آن است تا هرچه سریع تر، بستر توسعه و رونق شهری در ایلام فراهم گردد .

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور ادای دین به هنرمندان خلاق و مستعد بومی بر آن شدیم تا با افتتاح خانه هنرمندان ایلام در مجموعه تفریحی چغاسبز، گامی هرچند کوچک برای این قشر فرهیخته که می توانند نقش مهمی در توسعه و زیباسازی ایلام داشته باشند، برداریم .

شهردار ایلام، خانه هنرمندان را مکانی مناسب جهت ارتباط مستقیم و تعامل مردم با هنرمندان حوزه های مختلف هنری دانست و خاطرنشان کرد: کلیه هنرمندان ایلام می توانند آثار هنری خود در زمینه های مختلف را در این مرکز برای عموم مردم عرضه نمایند .

صادقیان افزود: اکنون آنچه نیاز اصلی شهر ایلام است، عزمی جدی و همگانی از سوی مسئولان، هنرمندان، متخصصان و مردم شریف ایلام است تا همه با هم شهر ایلام را تبدیل به تابلویی زیبا و چشم نواز نماییم و هریک در خلق این اثر هنری که شهری مطلوب و در شان مردم شریف ایلام است، سهمی داشته باشیم .

لازم به ذکر است دراین مراسم چند تن ازهنرمندان ضمن تقدیر از شهردار ومجموعه شهرداری به بیان مشکلات پیش روی هنر وهنرمندان درایلام پرداختند .

( اداره روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام لینک اصل خبر در سایت شهرداری ایلام

    منبع خبر

    شهرداری ایلام

    شهرداری ایلام

    شهرداری ایلام یک شهرداری در شهر ایلام می باشد

      نظرات