برگزاری جلسه ساماندهی چشمه برم

برگزاری جلسه ساماندهی چشمه برم

با توجه به افت سطح آب در چشمه برم و به تبع آن افزایش میزان جلبک در سطح دریاچه چشمه، جلسه ای با حضور نمایندگان ادارت ذی ربط اعم از شهرداری، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و شرکت آب و فاضلاب شهری در محل شهرداری لردگان برگزار شد.

در این جلسه مهندس محمودی شهردار لردگان با تشریح وضعیت فعلی چشمه برم و تاثیر وضعیت ظاهری آن در وجهه شهر و تعداد گردشگران و … سه راهکار اصلی پیشنهادی که برای رفع مشکل جلبک چشمه برم ارائه شده است را مطرح نمودند.

در مورد پیشنهاد اول که احداث بند بر روی خروجی های چشمه برم جهت بالا آمدن سطح آب دریاچه و به تبع آن کاهش سطح جلبک بود نمایندگان اداره جهاد کشاورزی و شرکت آب شهری به شدت مخالفت نموده و آن را باعث ضربه به منافع تعداد زیادی از مردم بخصوص شهروندان دانستند.

پیشنهاد دوم که راهکار اساسی در این زمینه به شمار می رود، لای روبی از کف و خاکبرداری از بستر دریاچه به میزان یک متر بود که این پیشنهاد نیز با مخالفت جدی اداره جهاد کشاورزی و شرکت آب و فاضلاب شهری روبرو شد.

پیشنهاد سوم مبتنی بر استفاده از دستگاه های ویژه دفع جلبک که از فناوری امواج مافوق صوت (اولتراسونیک) بود که گرچه مخالفت جدی با آن صورت نگرفت ولی بنابر توضیح سازنده دستگاه استفاده از آن زمانی موضوعیت پیدا میکند که سطح آب چشمه قدری بالاتر بیاید و در حال حاضر بخصوص در مناطق کم عمق که اتفاقاً بیشترین مشکل را در این زمینه دارند بلا موضوع شده است

در نهایت قرار شد در آینده نزدیک جلسه دیگری برگزار گردد و راهکارهای پیش گفته، به همراه راهکارهای دیگر و نیز تلفیق طرح ها با همدیگر مورد بررسی قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری لردگان

    منبع خبر

    شهرداری لردگان

    شهرداری لردگان

    شهرداری لردگان یک شهرداری در شهر لردگان می باشد

      نظرات