اجرای طرح معاینه رایگان چشم شهروندان مشهدی به مناسبت روز جهانی بینایی

اجرای طرح معاینه رایگان چشم شهروندان مشهدی به مناسبت روز جهانی بینایی

اجرای طرح معاینه رایگان چشم شهروندان مشهدی به مناسبت روز جهانی بینایی

رییس مراکز درمانی و بهداشتی شهرداری مشهد از اجرای طرح معاینه رایگان و غربالگری چشم شهروندان به مناسبت روز جهانی بینایی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، نیک‌پور با اعلام این خبر در برنامه زنده رادیویی «شهرما» که به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری و با مشارکت صدا و سیمای خراسان رضوی تهیه و پخش می‌شود، اظهار داشت: نابینایی عارضه‌ای ناخواسته است که برای هرکسی می‌تواند پیش بیاید و ما با معاینات دوره‌ای می‌توانیم از آن پیشگیری نماییم.
وی افزود: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه ۷۰ هزار نفر به جمعیت نابینایان کشور افزوده می‌شود و این در صورتی است که ۷۰ تا ۸۰ درصد نابینا‌یی‌ها و کم‌بینایی‌ها، با معاینات دوره‌های قابل پیشگیری و درمان است.
نیک‌پور اذعان داشت: در همین راستا و به مناسبت فرارسیدن ۱۲ اکتبر، روز جهانی بینایی، اجرای طرح مشترک معاینه رایگان و غربالگری چشم شهروندان مشهدی در دستور کار شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.
وی با شاره به اینکه به مناسبت این روز جهانی، مقرر شده است همایش باشکوهی در روز پنج‌شنبه ۱۹ مهرماه جاری برگزار شود، ادامه داد: معاینات رایگان غربالگری چشم برای شهروندان مشهدی در روز چهارشنبه، ۱۷ مهرماه جاری، در مراکز بهداشتی منتخب از جمله مراکز بهداشتی یک تا ۵ و همچنین در ایستگاه‌های بسیج و شریعتی قطارشهری مشهد انجام می‌شود.
رییس مراکز درمانی و بهداشتی شهرداری مشهد گفت: هدف ما از اجرای این طرح آن است تا بتوانیم حداقل تعدادی از شهروندان و پرسنل شهرداری را از کم‌بینایی و نابینایی نجات دهیم تا این معلولیت در جامعه با روند فعلی افزایش پیدا نکند.
نیک‌پور در مورد درمانگاه‌های شهرداری مشهد نیز گفت: تاکنون شهرداری مشهد دارای دو درمانگاه بود که سومین مرکز درمانی شهرداری مشهد نیز در یکی از مناطق کم‌برخوردار طی یک ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده و مراسم رسمی افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.
وی افزود: درمانگاه‌های شهرداری مشهد به صورت شبانه‌روزی، خدماتی چون پزشک عمومی، بخش‌های تخصصی همچون قلب، زنان، کودکان، زنان، روانپزشکی، کلیه، جراح عمومی، گوش و حق و بینی، پوست، داخلی، چشم، ارتوپدی دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه و ... را به همه پرسنل و عموم مردم ارائه می‌نماید.
لازم به ذکر است درمانگاه شماره یک شهرداری مشهد در خیابان پاستور، پاستور ۳ ، درمانگاه شماره دو در خیابان کامیاب، کامیاب ۲ و درمانگاه شماره ۳ نیز در بلوار میرزاکوچک خان، ساختمان سابق شهرداری منطقه ۵ قرا داشته و آماده ارائه خدمات به عموم مردم و پرسنل شهرداری می‌باشند. همچنین مرکز خدمات مشاوره شهرداری مشهد نیز در مطهری جنوبی ۱۲، پلاک ۱۶، آماده خدمتگذاری به شهروندان و زائران است.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات