برگزاری دوره آموزشی آینده‌پژوهی برای مدیران پایه شهرداری مشهد

برگزاری دوره آموزشی آینده‌پژوهی برای مدیران پایه شهرداری مشهد

برگزاری دوره آموزشی آینده‌پژوهی برای مدیران پایه شهرداری مشهد

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای شهرداری از برگزاری دوره آموزشی آینده پژوهی برای مدیران پایه شهرداری در فرهنگسرای فناوری و رسانه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین حسامی با اعلام این خبر افزود: آینده پژوهی، پژوهشی در حیطه واقعیت‌های انسانی و اجتماعی است که هدف آن تدوین تجویز‌هایی است که عمل به آنها، تحقق مطلو‌ب‌ترین آینده ممکن را نوید می‌دهد.
وی افزود: با توجه به نقش بارز تکنولوژی در جهان امروز، می‌توان آینده پژوهی را، پژوهشی با هدف مدیریت و سیاست‌گذاری سیستم‌های اجتماعی و تکنیکی برای تحقق و بدست آوردن مطلوبترین آینده تعریف نمود.
حسامی تصریح کرد: آینده پژوهی دارای انواع مختلفی است و یکی از مهمترین مهارت‌های آینده پژوهان این است که تشخیص دهند در مراتب گوناگون ملی و سازمانی، کدام تجویز، درمان درد و یا عامل رشد است.
وی در مورد محتوای این دوره آموزشی نیز گفت: محتوای این دوره آموزشی،آشنایی با ضرورت و ماهیت آینده پژوهی و آشنایی با فعالیت‌های مهم آینده پژوهی می‌باشد.
هدی پیروی، مدیر کل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد نیز که این دوره را با مشارکت پایگاه بسیج شهدای شهرداری و ستاد حقوق شهروندی برگزار می‌کند، در این خصوص گفت: پیرو درخواست پایگاه بسیج شهرداری مشهد، دوره آموزشی آینده پژوهی (عمومی) ویژه مدیران پایه (روسای ادارات و گروه‌های شهرداری) به مدت ۴ ساعت از ساعت ۸ الی ۱۲ صبح امروز ۱۰ مهرماه ۹۷ در محل سالن همایش فرهنگسرای رسانه در حال برگزاری است.
وی اذعان داشت: همکاران علاقه‌مند که نسبت به ثبت نام در دوره آموزشی آینده‌پژوهی از طریق سامانه آموزشی جام اقدام نموده‌اند در این دوره شرکت نموده‌اند.
وی در مورد استاد این دوره نیز بیان داشت: دکتر عبدالرحیم پدرام، دارای دکترای آینده پژوهی از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، استاد دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه تهران و همچنین از اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی و رئیس گروه آینده‌پژوهی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، به عنوان استاد در این دوره حضور دارند.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات