تجهیز کشتارگاه شاهرود به دستگاه پیش سرد کن

تجهیز کشتارگاه شاهرود به دستگاه پیش سرد کن


تجهیز کشتارگاه شاهرود به دستگاه پیش سرد کن

شهردار شاهرود با اشاره به ارتقای امنیت غذایی و سلامت شهروندان در تامین گوشت سالم و بهداشتی از تجهیز کشتار گاه شاهرود به ۲دستگاه پیش سرد کن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، محسن احمدی در آیین بهره برداری از ۲ دستگاه پیش سرد کن در محل کشتار گاه دام شاهرود که با حضور معاون استاندار و فرماندار شاهرود، اعضای شورای شهر و مسئولان شهری برگزار شد، با بیان اینکه نظارت جدی تر به سلامت مواد غذایی و مبارزه با بیماری های دام در راستای سلامت شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: دو دستگاه پیش سرد کن با هزینه دویست و ۶۰میلیون تومان و با تکنولوژی بسیار بالا و ظرفیت نگهداری ۳۰۰لاشه گوسفند و ۳۰ لاشه گاو در کشتارگاه این شهر نصب و راه اندازی شد.

وی ضمن این مطلب که به منظور پیشگیری از شیوع بیماریهای چون تب کریمه کنگو شهروندان باید از گوشت هایی که ۲۴ ساعت در سرد خانه نگهداری می شوند استفاده کنند، افزود: گوشت تازه ذبح شده در یخچال باکتریهای مختلفی را از جمله تب کریمه کنگو را غیر فعال کرده و ضریب ایمنی این ماده غذایی را بالا می برد.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه نصب این دستگاه با هدف ارتقای غذایی و سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع برخی بیماریهای دامی بویژه تب کریمه کنگو در تامین گوشت سالم و بهداشتی انجام شده است، اظهار داشت: شهرداری شاهرود برای پیشگیری از شیوع بیماریها، اقدام به نصب این دو دستگاه پیش سرد کن با تکنولوژی بالا کرده است.

شایان ذکر است برای پیشگیری از بیماریهایی چون تب کریمه کنگو و غیر فعال شدن باکتری آن باید لاشه دام مدت ۲۴ساعت در پیش سرد کن و در دمای یک تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات