احترام به قوانین، احترام به جامعه است/برگزاری همایش موتور سواران قانونمند در شاهرود

احترام به قوانین، احترام به جامعه است/برگزاری همایش موتور سواران قانونمند در شاهرود

احترام به قوانین، احترام به جامعه است/برگزاری همایش موتور سواران قانونمند در شاهرود

شهردار شاهرود با اشاره به رعایت قوانین از سوی شهروندان نیمی از مشکلات ترافیکی شهر را حل می کند، گفت: احترام به قوانین، احترام به جامعه است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، محسن احمدی در آیین باشکوه اختتامیه همایش موتور سواران هدفمند با حضور معاون استاندار و فرماندار شاهرود ، اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده انتظامی شهرستان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ، اعضای هیئت اتومبیل رانی و دیگر مدیران شهری در محوطه ساختمان کنترل ترافیک برگزار شد با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام به حقوق شهروندی است، گفت: راننده خوب کسی است که در هر شرایطی اعم از بی توجهی رانندگان دیگر، شرایط جوی و یا وضعیت بد راه، همواره به گونه ای عمل کند که موقعیتی برای وقوع تصادف به وجود نیاورد و رعایت و احترام به حقوق شهروندی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به خوبی اجرا نماید، تا ضمن کاهش بی نظمی در تردد در معابر شهری در پیشگیری از وقوع تصادفات سهم عمده ای داشته باشند.

وی ضمن این مطلب که امنیت یک نعمت و موهبت الهی است که همه ما قدر آن را دانسته و قدر دان زحمات نیروی انتظامی در این عرصه هستیم، اظهار داشت:یکی از مهمترین عوامل سنجش توسعه یافتگی در جوامع مختلف،به میزان توسعه  فرهنگ راهنمایی و رانندگی بستگی دارد که امیدواریم جامعه مابیش از این به این سمت کشیده شود.

یازده موتور سوار شاهرودی جان باختند

همچنین فرمانده انتظامی شاهرود در این همایش اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱نفر در سطح شهر طی حوادث رانندگی جان باخته اند، بیان داشت: از این تعداد ۱۱نفر را، موتور سواران تشکیل می دهند

سرهنگ مجتبی اشرفی هدف از برگزاری این همایش ها را تخلیه هیجان درونی جوانان اعلام کرد و افزود: همایش موتور سواران قانونمند، جوانان را به سمت فعالیت در چهار چوب هیئت های موتور سواران سوق می دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱نفر طی حوادث مختلف رانندگی در سطح شهر جان خود را از دست دادند، عنوان داشت: ۴۵درصد فوتی ها را موتور سواران تشکیل می دهند که اجرای برنامه هایی از این دست می تواند آنها را به سمت قانونمند شدن کمک کرده و پاسخی در راستای مطالبات مردمی در این امر نیز باشد .

فرمانده انتظامی شاهرود ضمن این مطلب که در همایش موتور سواران قانونمند شعار "هیجان در پیست، امنیت در شهر"را دنبال می کنیم، اعلام داشت: پیش بینی می شود که با این برنامه ها به تعداد موتور سواران قانونمند افزوده و از شدت تصادفات آن ها و مرگ و میر ناشی از عدم استفاده کلاه ایمنی در راکبان موتور کاسته شود.

استفاده از کلاه ایمنی برابر با کاهش ۶۰درصدی آسیب های تصادف ناشی از موتور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان شاهرود در ادامه این همایش با اشاره به اینکه میانگین سنی مجروهان و متوفیان ۱۸تا۲۴سال است در حالیکه این گروه سنی جزء قشر فعال و پویای جامعه هستند، گفت: براساس اعلام مراجع رسمی استفاده از کلاه ایمنی می تواند ۶۰درصد آمار آسیب های ناشی از تصادفات موتور سیکلت ها را کاهش دهد.

سرهنگ مجید فرزانه هدف از اجرای این برنامه ها را نقش رعایت قوانین و مقررات در کاهش سوانح و ارتقای فرهنگ رانندگی عنوان کرد و افزود: ۴۵درصد متوفیان و ۳۵ درصد مجروحان درون شهری مربوط به موتور سواران است که این آمار را میتوان با رانندگی صحیح کاهش داد.

وی ضمن این مطلب که با وجود استفاده زیاد از وسیله نقلیه موتور در شاهرود برگزاری این همایشات با آموزش ها و توصیه های لازم بسیار موثر است،عنوان داشت: امید است فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی برای تمامی موتور سواران نهادینه شود تا شاهد تلفات جانی در بین آنها باشیم.

اولین همایش موتور سواران قانونمند در شاهرود با تلاش و همکاری مدیریت شهری، نیروی انتظامی و هیئت اتومبیل رانی با حضور بیش از صد شرکت کننده برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات