لازمه برنامه ‌ریزی صحیح برای آینده، داشتن بانک اطلاعاتی جامع و قابل اعتماد در شهر است

لازمه برنامه ‌ریزی صحیح برای آینده، داشتن بانک اطلاعاتی جامع و قابل اعتماد در شهر است

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ چهاردهمین جلسه کارگروه گردشگری شهرداری قزوین در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه برگزار شد.

در این جلسه، حسنعلی اصغری، رییس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین، اظهار‌کرد: چشم‌انداز مجموعه مدیریت شهری قزوین در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، تدوین شده و برای افق تعیین شده، در حال طراحی نقشه‌راه هستیم تا نسبت به عملیاتی کردن این راهبرد اقدام کنیم.

اصغری تاکید کرد:  باور داریم که اگر برنامه‌ریزی راهبردی، اندیشمندانه و در کنار برنامه‌ریزی عملیاتی قرار گیرد، می‌تواند خروجی‌های ملموسی داشته باشد که شهروندان از آن بهر‌مند شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری وجود بناهای تاریخی را در سطح شهر فرصتی برای مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: خانه‌ها، کاروان‌سراها و گاراژهای قدیمی شهر قزوین هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید، اما با اقدامات بنیادین می‌توان از آن‌ها به سود گردشگری و اقتصاد شهری بهره برد.

وی تصریح کرد: به‌منظور سامان‌دهی ساختمان‌های قدیمی باید عوامل بازدارنده نوسازی و بهسازی آن‌ها شناسایی و راه‌حل‌هایی که جنبه انگیزشی داشته باشد، برای مالکین تعریف شود.

رییس کارگروه گردشگری شهرداری بر پیگیری جدی برای به نتیجه رسیدن طرح‌های مطالعه شده تاکید کرد و گفت: پروژه‌های با محوریت گردشگری باید با برنامه‌ریزی دقیق و درست و آینده‌نگرانه باشد و لازمه برنامه‌ریزی صحیح برای آینده، داشتن بانک اطلاعاتی قابل اعتنا و قابل اعتماد در شهر است.

اصغری با بیان این که تقویم رویدادهای گردشگری شهر قزوین در کارگروه تهیه شده است، تاکید کرد: آمادگی داریم که با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و سایر دستگاه‌های مرتبط تقویم گردشگری استان را تهیه کرده تا از هم‌افزایی حداکثری بهره‌مند شویم.

این مقام مسئول درخصوص برگزاری مراسم باشکوه نوروز ۱۳۹۸ خاطرنشان کرد: با بررسی عملکرد شهرداری قزوین در برگزاری ویژه برنامه نوروز ۱۳۹۷ و احصاء نقاط ضعف و قوت اقدامات صورت گرفته، تدوین و بررسی برنامه‌های پیش روی برای برگزاری هر‌چه‌بهتر ویژه برنامه نوروز ۱۳۹۸ از جمله مهمترین مصوبات این جلسه بود.

همچنین در پایان این جلسه کلیه اعضاء کارگروه گردشگری شهرداری قزوین ضمن بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه، نقاط ضعف و قوت و نحوه ارائه خدمات مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی را بررسی کردند.

گفتنی است برگزاری جشنواره آدم برفی، پلیس گردشگری، برندینگ شهر قزوین، طراحی پروژه‌های گردشگری سال ۱۳۹۸، ایجاد مراکز عرضه سوغات و صنایع‌دستی قزوین و سامان‌دهی اماکن تاریخی و گاراژهای سطح شهر به ویژه در خیابان امام خمینی (ره) از جمله مواردی بود که در این جلسه به بحث و گفتگو پرداخته شد.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات