اتحاد و همدلی اعضای شوراهای اسلامی می تواند باعث موفقیت شورای شهر شود

اتحاد و همدلی اعضای شوراهای اسلامی می تواند باعث موفقیت شورای شهر شود

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، دکتر فلک افلاکی رییس شورای اسلامی شهر اراک، در اجلاس روساى شوراهاى اسلامى کلانشهرها و شهرهاى مراکز استان و هیات رییسه شوراى عالى استانها در شهر همدان، گفت: نشست مشترکی که با حضور روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها به ویژه هیات رییسه و اعضای شورای عالی استان ها برگزار شد، به جهت اینکه در واقع یک تشریک مساعی، جمع آوری اطلاعات و انتقال تجربیات از طریق روسای شوراهای اسلامی ، همچنین ارائه گزارشی که در ارتباط با فعالیت هایی که در مجلس شورای اسلامی ،می تواند بسیار مفید باشد.
دکتر فلک افلاکی در حاشیه این اجلاس گفت: تغییر برخى از ساختارهاى فعلى مدیریت شهری براى توسعه کمى وکیفى شهردارى ها و مدیریت شورایى نیاز است.
رییس شورای اسلامی شهر اراک افزود: بر اساس قانون، شوراها وظیفه بررسی، شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی های حوزه انتخاباتی خود و همچنین تهیه طرح های پیشنهادی اصلاحی، ارائه راه حل های کاربردی به منظور برنامه ریزی و ارائه آنها به مقامات مسوول را به عهده دارند. این در حالى است که در هیچ یک از نهادهاى برنامه ریزى و وتصمیم گیرى از شوراى برنامه ریزى استان، شوراى معمارى و شهرسازى استان وشوراى اشتغال حضور ندارند و این روند باید اصلاح شود .
دکتر فلک افلاکی افزود: از طرف دیگر ما نمایندگان مردم باید کمتر دچار چالش شده و در چارچوب قوانین شورا به وظایف خود عمل نماییم و بتوانیم در زندگی مردم و در خدماتی که به مردم ارایه می شود مفید واقع شویم.
وی در ادامه بیان کرد: همکاری سایر سازمان ها با شورای شهر بسیار ضعیف است و مهمترین نکته اینکه کسر بودجه و اعتبارات در حال حاضر نمی گذارد ما آنطور که در نظر داریم به اهدافمان دست یابیم.
رییس شورای اسلامی شهر اراک در پایان گفت: همدلی و اتحاد اعضای شورا می تواند باعث موفقیت شورای شهر شود. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات