احمدی فرد: توسعه با کنار گذاشتن تفکرات سنتی و رفتن به سمت تفکرات سیستمی بوجود خواهد آمد

احمدی فرد: توسعه با کنار گذاشتن تفکرات سنتی و رفتن به سمت تفکرات سیستمی بوجود خواهد آمد

امیر احمدی فرد در دومین سمینار تخصصی شهرداران استان گیلان: توسعه با کنار گذاشتن تفکرات سنتی و رفتن به سمت تفکرات سیستمی بوجود خواهد آمد و با مطالعه و امکان سنجی پیش از هر کاری می توانیم به پیشرفت برسیم.

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی و به نقل از گیل پرس نیوز، امیر احمدی فرد امروز در دومین سمینار تخصصی شهرداران استان گیلان که در انزلی در حال برگزاری است با بیان اینکه شهرداری ها کلید توسعه و نبض تپنده شهرها محسوب می شوند، اظهار کرد: در مدیریت شهری شهرداران به عنوان رکن اجرایی و شورای شهر به عنوان ارکان برنامه ریزی، تصمیم گیری و نظارت در امورات مربوط به شهرداری ها به شمار می روند.

وی افزود: با توجه به هم استانی بودن، مشکلات و دغدغه های مشترکی از جمله ساماندهی پسماندها، آبگرفتگی معابر شهری، کاهش ساخت و ساز با توجه به کاهش منابع شهری، افزایش ترافیک با حضور گردشگر نیز موانع بزرگی در راستای جذب گردشگر داریم که با تداوم این نشست ها می توانیم برخی از این مشکلات را حل کنیم.

رئیس شورای شهر انزلی خاطرنشان کرد: ایده های خامی که از تریبون این سمینارها مطرح می شود می تواند به ایده هایی کارآمد تبدیل شود و تاثیر بسزایی در برطرف سازی مشکلات داشته باشد.

احمدی فرد بیان کرد: در سال ۱۲۸۶ زمانی که قانون شهرداری ها نوشته شد تنها ۵ درصد از جمعیت در شهرها زندگی می کردند اما اکنون چیزی بیش از ۸۰ درصد جمعیت در شهرها سکونت دارند و این مسئله مدیریت شهری را با توجه به منابع موجود دشوار کرده است.

وی برنامه محور بودن را روشی جهت برآورده کردن نیازهای مردم بیان کرد و گفت: توسعه با کنار گذاشتن تفکرات سنتی و رفتن به سمت تفکرات سیستمی بوجود خواهد آمد و با مطالعه و امکان سنجی پیش از هر کاری می توانیم به پیشرفت برسیم.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه با این منابع محدود در راستای موفقیت باید پروژه ها را اولویت بندی کنیم، اظهار کرد: شهرداران انتخاب اعضای شورای شهر هستند و اعضای شورای شهر به انتخاب مردم، پس اولویت ها باید بر اساس حل مشکلات مردم باشد.

احمدی فرد شهرداران استان را در جذب اوراق مشارکت ضعیف دانست و گفت: شهرداری ها با تلاش در این زمینه در راستای افزایش اعتبارات شهرداری ها گام بردارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بندر انزلی

    منبع خبر

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی یک شهرداری در شهر بندرانزلی می باشد

      نظرات