۱۵ پیشنهاد شهردار بندر انزلی برای مجمع شهرداران گیلان

۱۵ پیشنهاد شهردار بندر انزلی برای مجمع شهرداران گیلان

دومین سمینار تخصصی شهرداران استان گیلان؛ ۱۵ پیشنهاد شهردار بندر انزلی برای مجمع شهرداران گیلان

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی دومین سمینار تخصصی شهرداران استان گیلان پنجشنبه ۸ آذر ماه ۹۷ در بندرانزلی برگزار شد.

شهردار بندر انزلی با اشاره به قرار گرفتن در هفته بسیج اظهار نمود:  بسیجی هایی که هر روز افتخار آفریدند و ردپای روشن از خود در تاریخ گذاشتند، ایثار و گذشت بسیجی ها در جبهه های جنگ، هوشیاری بسیجی ها در فرآیندهای فرهنگی، حضور فعال بسیجی ها در عرصه سازندگی نشان می دهد که در آغاز چهل سالگی انقلاب اسلامی و در ایام دهه فجر، مرور خاطراتی بایستی باشیم که بسیجی های غرورآفرین به شایستگی رقم زدند و امروز هر ایرانی یک بسیجی وفادار است و ما کارگزاران حکومت نباید در حوزه خدمتگزاری کوتاهی کنیم و در حقیقت با روحیه بسیجی در فکر مردم به معنی کلمه باشیم.

وی افزود: باید ترتیبی داده شود و مکانیسمی به وجود بیاید که کارگزاران حکومتی خودشان را به معنای حقیقی کلمه، خدام و خدمتگزاران مردم بدانند و زمانی یک شهر از لحاظ توسعه به رشد می رسد که پروژه های ماندگار و اصولی را به بهره برداری برسانیم و بنده به عنوان یک شهردار در شهر زیبایی بندرانزلی در پی آنم تا با همیاری همه  فانوس بندری، همیشه روشن بماند و مرز این سامان راستایی به بلندای زیباترین شهرهای جهان داشته باشد. آری انزلی خیلی زیباست، انزلی عروس دریاست.

دکتر پورقربان با بیان اینکه انزلی در سطح ملی و جهانی پرآوازه است خاطر نشان کرد: انزلی یعنی رقص خوش لاله های تالابی و تالاب همیشه ماندنی، انزلی یعنی، ملوان، تالاب، دریا، کشتی، قایق، رودخانه، روگا انزلی یعنی بازار زیبایی ها بازار ماهی، شنبه بازار تاریخی و همه نشان از حسی سرشار از کسب و برکت می دهد.

شهردار انزلی با بیان اینکه امروز مردم از ما کار و خدمت شایسته می خواهند اظهار نمود: مردم شهری سرشار از زیبایی، امنیت و سلامت میخواهند داشته باشند و چه نیکو خواهد بود که در راه خدمت به مردم همیشه آماده، استوار، بی ریا ومصمم باشیم.

وی افزود: اگر یکدلی، کار و تلاش و ایمان و کار را همیشه مدنظر داشته باشیم  موفق خواهیم بود و امیدوارم در این نشست امروز بهترین ها را الگو کنیم و خوشه چین فرآیندهایی باشیم که طعم خدمت دهد.

دکتر پورقربان ضمن اشاره به میزبانی بندر انزلی از شهرداران استان پیشنهاداتی را ارائه نمود:

۱) مجمع شهرداران استان گیلان با هدف استفاده از قدرت وحدت کلام ، هم افزایی، تبادل اطلاعات و تجربیات تاسیس و دبیرخانه آن در شهرداری بندرانزلی مستقر گردد.

۲) تاسیس دفتر مطالعات استراتژیک شهرداری ها با هدف وحدت رویه و برنامه ریزی کلان در حوزه منافع مشترک اعم از صید وصیادی، توریسم و گردشگری یا بوم گردی ، کشاورزی و تولیدات بومی ، هدایت آب های سطحی ، دفن زباله و...

۳)تغییر و تعدیل در نحوه محاسبه عوارض نوسازی برمبنای هزینه های عمرانی و یا افزایش مبنای درصد دارایی با توجه به فزونی هزینه ها

۴)شفاف سازی قدرالسهم ارزش افزوده هر شهر

۵)ترغیب قانون گذار جهت حذف قانون تسهیل که در این راستا بیشترین محرومیت و ضررهای آن گریبانگر شهرداری ها بوده است.

۶)تقبل هزینه های طرح های مطالعاتی و زیربنایی همچون طرح جامع ، طرح تفصیل ، طرح ترافیک ، هدایت آب های سطحی ، توسعه فرهنگی و اجتماعی ، نقشه های هوایی از سوی وزارت کشور و شهرسازی

۷)تقویت پشتوانه حقوقی اخذ عوارض محلی همانند سایر مالیات ها از جمله ارزش افزوده

۸)تشکیل کارگروه های فنی و مهندسی ، عمران ، خدمات شهری ،ماده ۱۰۰ ، ماده ۷۷ ، فناوری اطلاعات ، آتشنشانی ، حمل و نقل ، فضای سبز ، آرامستان ، مبلمان شهری ، درآمد ، نوسازی ، مالی ، منابع انسانی و کارگزینی و... با عضویت مدیران و کارشناسان شهرداری های استان و به محوریت هر یک از شهرداری ها با هدف آموزش ، تبادل اطلاعات و تجربیات و کاهش هزینه ها

۹)پیشنهاد طرح نحوه پرداخت پاداش (حق عمران شهرداران) صرفا از کار عمرانی به کار عمرانی و کاهش هزینه های جاری و انجام امور زیربنایی ، اعم از طرح های مطالعاتی، دولت الکترونیک ، شهر الکترونیک ، شهروند الکترونیک به وزارت کشور

۱۰) ترغیب نمایندگان محترم مجلس جهت ارائه طرح تغییر محاسبه حقوق کارکنان شهرداری ها از قانون نظام هماهنگ حقوق به قانون خدمات کشوری

۱۱) ایجاد وب گاه معرفی پیمانکاران و مشاوران عمرانی و کالا و خدمات دارای صلاحیت فنی و بالاخص توانمند و متخصص و فنی و کارآمد، جهت بهره برداری شهرداری های دیگر.

۱۲) تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی که سالیان زیادی در شهرداری ها مشغول هستند که بعضی از این نیروها بیش از ده سال سابقه کار دارند و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی بمنظور انجام امور تخصصی شهرداری ها همچون ذیحسابی.

۱۳) باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی استان در زمینه ها فضای سبز شهرداری های گیلان ملزم به تهیه طرح جامع و تفصیلی فضای سبز با نظارت دفتر فنی استانداری گیلان اقدام نمایند.

۱۴) افزایشی فوق العاده خوب کارکنان شهرداری ها و آیین نامه حقوقی شهرداران از طریق نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
۱۵) با توجه به حذف عوارض های شهرداری یکی پس از دیگری در دیوان عدالت اداری و در دفاع از موارد عدیده حقوقی و قضایی شهرداری ها و خصوصا شهرداران، پیشنهاد می شود یک تیم حقوقی در استانداری به همین موضوع‌ تشکیل و فعال شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بندر انزلی

    منبع خبر

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی

    شهرداری بندر انزلی یک شهرداری در شهر بندرانزلی می باشد

      نظرات