بازدید سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر از صنوف متخلف در زمینه سد معبر

بازدید سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر از صنوف متخلف در زمینه سد معبر

حمیدرضا فدایی سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر از صنوف متخلف در زمینه سد معبر بازدید به عمل آورد.
در این بازدید به صاحبان صنوف متخلف در خصوص سد معبر تذکر و اخطار کتبی داده شد که اگر پس از مهلت قانونی نسبت به رفع سد معبر جلوی مغازه خود اقدام ننمایند طبق قانون برخورد خواهد شد.
فدایی در همین رابطه در مصاحبه با واحد خبر شهرداری گفت: اشغال و مسدود کردن معابر و آنچه به‌عنوان سد معبر، مطرح می‌شود، اقدامی غیر قانونی بوده زیرا معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط معابر را انتفاع شخصی کرده و آن را مسدود نماید.
وی در ادامه افزود : سد معبر، در منظر عمومی موجب آلودگی بصری و برهم خوردن آرامش شهر و شهروندان و مخدوش شدن مبلمان شهری می‌ گردد و افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانع باید به ناچار مدتی را صبر کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند که طبیعی است این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می نماید، این در حالی است که سد معبر از لحاظ شرعی و قانونی، متصرف و متجاوز به حقوق شهروندی محسوب می‌شود.
فدایی گفت :تمام تلاشمان این است که با رویکرد فرهنگی بتوانیم معضل سد معبر را در سطح شهر حل نماییم ولی متاسفانه افرادی هستند که با استفاده نامتعارف از معابر عمومی، بخش قابل توجهی از حقوق شهروندان را تضییع می نمایند.
سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر تصریح کرد : در دین مبین اسلام یکی از مسایلی که به آن تاکید شده، رعایت حقوق دیگران است و الزامات شهرنشینی در جامعه اسلامی این است که سلب حقوق دیگران را شاهد نباشیم.
فدایی تصریح نمود: برای حل کامل مشکل سد معبر هم افزایی دستگاه های مربوطه لازم و ضروری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهین شهر

    منبع خبر

    شهرداری شاهین شهر

    شهرداری شاهین شهر

    شهرداری شاهین شهر یک شهرداری در شهر شاهین شهر و میمه می باشد

      نظرات