شهردار بیرجند خبر داد/ادامه تعریض خیابان شهید قرنی انجام می شود

شهردار بیرجند گفت: تعریض خیابان شهید قرنی که به دلیل وجود شبکه برق فشار متوسط با مشکل مواجه شده بود ادامه می یابد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس محمد علی جاوید اذعان داشت: اجرای این پروژه که در خرداد ماه امسال کلید خورد به دلیل وجود شبکه برق متوقف گردید و در حال حاضر این شبکه به پیاده روی جدید و ضلع جنوب این خیابان برابر هماهنگی های انجام شده با اداره برق منتقل شده است.

شهردار بیرجند یادآور شد: تاسیسات برق بنا به ماهیت فیزیکی شان، ناگزیر در معابر عمومی شهر و در نوار فصل مشترک بین پیاده رو و خیابان ها و یا در کنار فضاهای سبز شهر احداث می شود که در اجرای پروژه های عمرانی شهری از جمله تعریض معابر و یا احداث مسیر جدید، این تاسیسات نیاز به جابجایی پیدا می کنند.

جاوید با اشاره به اینکه این جابجایی با هزینه شهرداری و توسط شرکت نیروی برق انجام شده است عنوان کرد: اجرای این پروژه که یک طرح الزام آور بود توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری و برای رفاه مردم و مسائل ترافیکی صورت می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: تعریض خیابان ها یکی از راه های کاهش ترافیک شهرها است و برخی خیابان ها در گذشته به تناسب خودروها، تعریض و بهسازی نشده بنابراین روز به روز شاهد افزایش ترافیک هستیم.

وی با اشاره به اینکه این اقدام بسیاری از مشکلات ترافیکی مسیر را کاهش می دهد ادامه داد: عملیات اجرایی تعریض این خیابان به طول ۲۶۰ متر و در حدفاصل میدان شهدا تا تقاطع خیابان ۱۷ شهریور آغاز شده که با اتمام این عملیات، باند سواره رو از معبر ۱۰ متری به ۱۶ متری برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان افزایش می یابد.

وی افزود: شماری از املاک واقع در این مسیر با انجام توافق بین شهرداری و مالکین ، تعیین تکلیف شده که بسیاری از مشکلات ترافیکی مسیر را کاهش می دهد.

شهردار بیرجند از اجرای ۳۰۰ متر طول جدول گذاری با جوبه به مبلغ ۲۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت: ۳۰۰۰ متر مربع آسفالت و زیرسازی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان نیز در این محدوده اجرا می شود.

به گفته جاوید، هزینه  جابجایی دو ترانس زمینی و شبکه برق فشار متوسط مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان می باشد.

وی مبلغ هزینه شده برای تعریض این خیابان را ۳۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: افزایش رضایتمندی مردم از شهرداری از اهداف مهم مدیریت شهری می باشد، شهروندان از شهرداری توقع خدمت دارند و در این راستا باید همکاری بین حوزه مدیریت شهری و مردم ایجاد و تقویت شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات