تلاش آتش نشانان شهر باران در ۲۴ ساعت گذشته در۳۸  عملیات /آتش نشانی رشت

تلاش آتش نشانان شهر باران در ۲۴ ساعت گذشته در۳۸ عملیات /آتش نشانی رشت


۱۲۵رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت- در ۲۴ ساعت گذشته اقدامات لازم جهت امداد رسانی و اطفای آتش در ۳۸ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان توسط آتش نشانان و تیم های امداد و نجات مستقر در۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت صورت گرفت .

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۲۴ ساعت گذشته پاسخگوی ۷۴۵ تماس تلفنی شهروندان بوده است .

وی در ادامه افزود: از مجموع۳۸ مورد عملیات آتش نشانان، ۱ مورد حریق منزل مسکونی ، ۱ مورد حریق خودروی سواری ،۱۸ مورد حریق علفزار، ۱مورد رها سازی حلقه های انگشتری در انگشت شهروندان و ۷ مورد بازدید وخدمات ایمنی و ، ۷ مورد محبوس شدن افراد در آسانسور و ۱ مورد صید حیوان(مار) بوده است .

مومنی در پایان به شهروندان توصیه کرد : با توجه به رعایت نکات ایمنی در سوار شدن و بهره گیری آسانسور و تصحیح نواقص موجود در آسانسورها توسط افراد متخصص ضروری است به محض محبوس شدن پس از اطلاع به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی ، خونسرد و صبور باشند و تا لحظه اعلام گروه نجات برای خروج از کابین منتظر بمانند تا بواسطه عجله برای خروج دچار آسیب نشوند .

همین گزارش حاکیست: با افزایش دما، وزش باد گرم و کاهش شدید رطوبت نسبی هوا و به منظور پیشگیری از بروز آتش سوزی ها و حوادث احتمالی از شهروندان خواسته میشود تا با اقداماتی که در ادامه به آن اشاره می شود از آسیب های ناشی از باد گرم بخصوص آتش سوزی در امان باشند :

· به هنگام وزش باد گرم از روشن نمودن منابع حرارتی شعله روباز در مجاورت اجسام قابل اشتعال(علفزار، ضایعات، شیروانی ها و.... در فضای باز خودداری شود .

· در موقع وزش باد شدید از زیر سیم های برق، دیوارهای قدیمی نا ایمن و ساختمان های در حال احداث که امکان پرتاب اشیاء و مصالح از آن ها وجود دارد، تردد ننمایند .

· از قرار دادن هرگونه اشیاء مانند گلدان، ظروف شیشه ای و .... در لبه ی پنجره ها و بالکن های ساختمان های بلند مرتبه مشرف به پیاده رو و کوچه ها جدا خودداری نمایند .

· از سوزاندن ضایعات و علفزارها در مجاورت ساختمان ها بخصوص منازل ویلایی، مخروبه و دیوارهای عایق کاری شده اکیدا خودداری کنند .

· از انداختن کبریت نیم سوخته و ته سیگار روشن در سطح جنگل ها، مراتع وحاشیه جاده ها جدا خودداری کنند .

· در هنگام ترک اماکن از خاموش بودن کلیه منابع حرارتی روشن، اطمینان حاصل نمایند.

· شماره تلفن های ضروری، از جمله ۱۲۵ آتش نشانی را به خاطر بسپارید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات