تدوین ضوابط بلندمرتبه‌سازی در مشهد تا یک ماه آینده

تدوین ضوابط بلندمرتبه‌سازی در مشهد تا یک ماه آینده

تدوین ضوابط بلندمرتبه‌سازی در مشهد تا یک ماه آینده

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد از تدوین ضوابط سند بلندمرتبه سازی در شهر مشهد تا یک ماه آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ساسان نورین مقدم با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی "شهرما" که از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: ضوابط بلندمرتبه‌سازی در مشهد در دست تدوین است و انتظار می‌رود ظرف یک ماه کار به سرانجام برسد و به عنوان سندی در اختیار مراجع بالادستی از جمله شورای اسلامی شهر، کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بلندمرتبه‌سازی رویکردی دارای اهمیت در شهرها است، افزود: امروزه ساخت تکنیکال مسکن و تغییر شیوه احداث آن در شهرها نه تنها در مشهد که در بسیاری از شهرها یک ضرورت محسوب می‌شود اما بلندمرتبه سازی باید با توجه به ویژگی‌های خاص آن، نوع مکان، مخاطبان و غیره صورت گیرد.
مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بلندمرتبه‌سازی باید مولفه‌ها و ویژگی‌های متفاوتی را در خود پوشش دهد و به این منظور لایحه‌های متعدد مطالعاتی باید انجام شود که خروجی لایه‌ها موید این مهم باشد و بلندمرتبه سازی را تایید کند.
نورین مقدم خاطرنشان کرد: البته بلندمرتبه‌سازی ذاتا در گونه ساخت، طبقه بندی‌های متعددی را پوشش می‌دهد همانطور که انبوه‌سازی به شکلی که تاکنون در کشور صورت گرفته را شامل شود.
وی در خصوص حوزه‌های مطالعاتی این سند، گفت: فرآیند مطالعاتی سند بلندمرتبه‌سازی براساس حوزه‌های مطالعاتی به ۷ حوزه در مشهد تقسیم شده و کار به پیش می‌رود.
مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: گرچه روند انجام مطالعات طولانی شده اما در هر حوزه ظرفیت‌ها و قابلیت های متعدد سند استخراج می‌گردد.
نورین مقدم گفت: البته این مهم نیز تکلیف شورا برای این مدیریت است و در واقع سند بلندمرتبه‌سازی بخشی از مطالعات طرح تفصیلی است که به عنوان پیش کار یا میان کار طرح تفصیلی محسوب می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد: تدوین این سند به سرانجام برسد تا بهره‌برداران با اطمینان خاطر سرمایه‌گذاری کرده و الگوی مشخصی برای بلندمرتبه ها در مشهد شود.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات