آمادگی همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماد حوزه فرهنگ د...

آمادگی همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماد حوزه فرهنگ د...

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک،صحن رسمی شورای اسلامی بعدازظهر شنبه ۲۴آذرماه ، با حضور اعضا، سرپرست و مدیر اداره حقوقی شهرداری اراک، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی و کارشناس همراه، با موضوع بررسی همکاری مشترک شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بررسی نامه های واصله،گزارش پیگیری های مصوبات شورا در شهرداری و گزارش سرپرست شهرداری از مجموعه تشکیل جلسه داد.
دکتر کاوه فلک افلاکی رییس شورای اسلامی شهر اراک در صحن رسمی ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) و فرارسیدن روز پژوهش گفت : با توجه به اینکه شهردار اراک مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان شد این فرصت به وجود آمده است تا شهردار آینده تغییر جدی در رویه کار شهرداری در خصوص شفافیت قراردادها، تهاتر ها، معاملات مزایدات و مناقصات و اعلان عمومی از طریق سایت اقدام نماید.
رییس شورای اسلامی شهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود با طرح سوالی مبنی به اینکه ساز و کار تعیین مشاور برای شهرداری چگونه است گفت : در مواردی بیش از نیمی از زمان قرارداد یکساله مشاور به پایان رسیده و هیچ گونه گزارشی ارائه نشده است در این خصوص چه کسی پاسخگو است و باید در این موارد نظارت دقیق تری صورت گیرد.
وی در حضور شریفی مدیرکل ارشاد استان مرکزی گفت: همکاری و هماهنگی شورای شهر ،شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همگرایی عمومی کمک می کند و اگر این همکاری جدی باشد منجر به کاهش بخشی از هزینه های موازی و غیر ضروری می شود.
دکتر فلک افلاکی تصریح کرد: ما آمادگی خود برای انجام هرگونه فعالیت فرهنگی و هنری در اراک را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماد حوزه فرهنگ در اراک را داریم.
فرزانه رحمتی دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک در نطق پیش از دستور حضور بیش از پیش زنان در عرصه مدیریت را یادآور شدو اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه، نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی باید به ۳۰درصد افزایش یابد، این درحالی است که آمارها نشان می‌دهد هم‌اکنون زنان به‌طور میانگین بسیار کمتر از این میزان در پست‌های مدیریتی قرار گرفته‌اند.
دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: قانون اساسی به عنوان محکمترین میثاق ملی و سند نظم بخشی به روابط اجتماعی و مهمترین عامل وحدت بخش آحاد جامعه با وجود سلایق و تفکرات مختلف است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: تهیه پیش نویس لایحه پرسمان همگانی محلی یا رفراندوم محلی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری یک اتفاق خوب است و اهداف تهیه این لایحه، افزایش نقش همکاری مردم در اداره امور محلی و پررنگ شدن شاخص مشارکت اجتماعی با بهره گیری از ظرفیتهای بومی، محلی است.
رحمتی اظهار داشت: عمیق ترین لایه دموکراسی، شوراهای شهر و روستاها است اما اکنون شهروندان در اداره امور شهری مشارکت جدی و موثری ندارند و این آسیب تا جایی پیش می رود که برخی افراد یا محافل غیر مسئول خود را سخنگوی شهروندان می دانند.
طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تکریم ارباب رجوع در اداره ها به ویژه شهرداری و سازمان نظام مهندسی را بسیار حایز اهمیت عنوان نمود و گفت: شفافیت در دسترسی آزاد به اطلاعات برای شهروندان به ویژه در کمیسیون های ماده ۱۰۰و۷۷ بسیار ضروری به نظر می رسد همچنین ارایه اطلاعات و آگاهی جهت مراحل طی نمودن روند کسب پروانه های ساختمانی، برای عموم شهروندان می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
طوفان محمدی، افزود: یکی از ویژگی های تکریم ارباب رجوع، چابکی در خدمات و وضوح در فرایند صدور پروانه است که در یک سال گذشته مراجعان بسیاری از کیفیت خدمات و مشخص نبودن در فرایند صدور پروانه، موازی کاری، نبود هماهنگی بین شهرداری و نظام مهندسی به خصوص در مورد بخشنامه های جدید گله مند بوده اند.
محسن شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات استان مرکزی درخواست اختصاص مکانی در کنار میدان مرکزی شهر اراک برای نمایشگاه و یا موزه تاریخ مطبوعات را دارند که شایسته است این موضوع نیز با جدیت دنبال شود.
وی گفت: شهرداری و شواری شهر در صورت امکان بخشی از پایه های بنر سطح شهر را به هنر و حمایت از هنرمندان اختصاص دهد، چرا که حوزه فرهنگ و هنر با اقتصاد شکننده مواجه است و درآمدزایی زیادی ندارد.
مرتضی سورانه رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک، عنوان نمود: در بحث کنسرت های پاپ اجازه تبلیغات میدانی داده نمی شود باید مشخص شود علت این ممانعت چیست .
سورانه تصریح کرد: مدت دو سال است نمایشگاه کتاب در اراک برگزار نمی‌شود علی رغم آن که در تقویم شرکت نمایشگاهی به عنوان نهمین نمایشگاه دیده شده ولی برای برپایی این نمایشگاه اقدامی صورت نگرفته است از این فرصت ها به عنوان یک فرصت فرهنگی نباید مغفول شویم.
رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک گفت: نشاط اجتماعی و شادی هایی که از مسیر فعالیت‌های هنری مثل تاتر و برنامه های خیابانی می باشد، می توانیم در تمامی ایام سال به تناسب موضوعات در خیابان ها و اماکن عمومی به صورت رایگان برای شهروندان داشته باشیم و هنرمندان فعال در این زمینه نیز نمی بایستی نادیده گرفته نشوند.
حامد آجرلو عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در صحن رسمی گفت: طی بازدیدی که در روزهای اخیر از اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی داشتیم پویایی که این اداره باید به عنوان متولی اصلی فرهنگ داشته باشد وجود نداشت و تمام اتاق ها تعطیل یا نیمه تعطیل بودند.
آجرلو گفت: می توان در اراک گذر فرهنگ را ایجاد کرد اگر گذری از بازار به این موضوع اختصاص یابد و کاربری فرهنگی داده شود و با توجه به اینکه در اراک مسایل فرهنگی کمتر دیده می شود می توان فعالیت موثری انجام داد.
گفتنی است در این جلسه کلیه مسایل مربوط به حوزه فرهنگ و هنر شهر اراک بررسی شد و نقطه نظرات و پیشنهادات وانتقادات اعضای شورای شهر مطرح گردید ، در نتیجه مقرر شد با تعامل بیش از پیش مابین مثلث کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ،سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از قابلیت های موجود در شهر اراک استفاده شود. همچنین با توجه به این که در راستای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران هستیم مقرر شد ثبت روز ملی اراک به صورت تمبر چاپ شود، تا به نوعی این روز جاودان گردد.افزایش عرض معبر کوچه شهید قائمی در منطقه کرهرود و نقشه برداری از طرفین رودخانه اراک حد فاصل ابتدای کرهرود تا میدان شریعتی و کسر ۵ رقم آخر مبلغ حق الحساب اعضای شورا در راستای تامین صبحانه رایگان برای دانش آموزان بی بضاعت، از دیگر مصوبات این جلسه بود.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات